Lisztes megmondja a tutit

Ki az a "Lisztes", és miért mondja meg a tutit?

2009. december 22. 22:10 - lisztes

Ezzel az Ars Poetica-szerű szösszenettel már régóta adós vagyok. Tekinthető öninterjúnak is, vagy egy szimpla bemutatkozó cikknek, amilyeneket az elszánt, 2-3 posztig jutó bloggerek szoktak írni a tervekről, meg úgy magáról a kreált oldalról. Több, mint egy évet vártam vele, de talán jobb is ez így.

the-ultimate-guide-to-get-more-blog-subscribers.png

A blog.hu-n már régebben beregisztráltam, született is egy (azaz 1) rémes bejegyzés, de a dolog még csírájában elhalt. 2013. január elsején azonban megfogadtam, hogy "most aztán tényleg nekiállok". És nekiálltam. Köszönhetően egyrészt annak, hogy megismerkedtem más bloggerek munkásságával, amiből inspirációt merítettem és köszönhetően annak, hogy megismerkedtem megint más bloggerek munkásságával, és felb*szódtam az igénytelenségükön. Tudjátok, ez az a bizonyos "Így én is tudnám csinálni"-szindróma. Persze vannak dolgok, amikben én nem elégszek meg a minimummal, hanem a maximumra törekszem. A blogolás is ilyen lett.

Hogy a címben feltett égető kérdésre megadjam a választ: nem titkolom a valódi személyazonosságomat. A nick mögött egy Molnár Szilárd nevű, huszonéves férfiállat áll, aki az ország nyugati feléről, "faluról" származik, de már egy jó ideje Budapesten eszi a fene egyetemi tanulmányai és munkája miatt. Visszatérve E/1-be: Legkedvesebb 4 évemet Győrben töltöttem a Révai Miklós Gimnáziumban, majd egyszer csak az ELTE biológus képzésén találtam magam, ahol most 3. éve doktoranduszkodok a Szerkezeti Biokémia doktori programban (és ez sajnos eltart még egy darabig...).

Tipikus filmes blogger életút, nemde? A filmek iránti érdeklődésem viszonylag későn, a gimnáziumban alakult ki nálam, és sokáig csak lappangott - gyűjtöttem a tudást. Igazából sosem lehet elég ismeretet szerezni erről a világról, mert amikor már azt hinnéd, hogy annyi filmet láttál, hogy már mindent tudsz, rájössz, hogy valójában csak a töredékét ismered a nagy egésznek. De arra is rájöttem, hogy jobban megmarad bennem egy-egy élmény, ha utána írok róla - hiszen felidézem közben, amit korábban már láttam.

Épp ezért minden filmről írok, amit láttam. Legalábbis addig mindenképpen, amíg bírom szusszal. Tekinthető tehát egyfajta filmes naplónak is a blog, csak kicsit hosszan kifejtve a véleményemet, és nem feltétlenül sorrendben tálalva a dolgokat.

dog-blogging.jpg

Milyen filmeket szeretek? A jó filmeket. Hahaha. Zsánerben semmiképpen sem redukálnám le a dolgot, ilyen szempontból mindenevőnek számítok, mondjuk horrorból viszonylag keveset nézek, de azoktól sem zárkózok el, csak kevésbé érdekelnek. Van pár sötét folt a tudásbázisomban, amit szeretnék fénnyel megtölteni: gőzerővel dolgozom a régi klasszikusok bepótolásán, sokkal kisebb intenzitással, de próbálom megismerni a távol-keleti filmes kultúrát. Talán az áll a legtávolabb tőlem. Valamint nem árt tudni, hogy a saját fejem után megyek, kifejezetten irritáló dolognak tartom valamit azért imádni, mert egy elismert rendező műve, vagy mert "kultfilm"... Majd én azt eldöntöm, hogy nekem mi tetszik és mi nem :)

Hogy pontozok? Sehogy. Ha van, ami irritál a mai filmértékelési tendenciákban, az a pontozás.

"- Szerrintem ez egy 6,5345-ös film!

- Nem, mert ez egy 6,5467-es!"

A filmek értékelését nem lehet ennyire, egyetlen egy számra leegyszerűsíteni. Hogyan lehet ugyanarra a skálára elhelyezni Lugosi Drakuláját, meg Cameron Avatarját? Sehogy. De úgy durván sehogy. Egyszerűen nem tudom értelmezni, hogy mit is jelent, ha egy film 8,5 pont a 10-ből. Persze a blogok zöme definiálja, hogy mit ért 5, 4, 3, 2, 1 csillag alatt, de akkor sem érzem úgy, hogy lehet ezt a skálát következetesen használni. Tetszési indexként én magam is billogozok, de csak magamnak, nem kötöm mások orrára, mert csak számomra releváns. Sőt, számomra sem mindig, mert még így is gondok vannak a következetességgel. Arról nem is beszélve, hogy az ízlésem is folyamatosan változik, így ami egyszer húdekirály 10/10 film volt, az lehet másodjára megnézve már csak haloványka (és vice versa).

shakespeareblog.jpg

Honnan a cím? A Lisztes becenév, a szemfülesebbek rájöhettek már, hogy a vezetéknevemből ered. Eredetileg az erepublik nevű böngészős játékban az ott pátyolgatott karakterem újságának a címe volt. Tetszett, mert figyelemfelkeltőnek, provokatívnak gondoltam. Egy filmes blognak azonban nem a legjobb cím, ez így 1,5 év után már teljesen világossá vált a számomra, de ha már elkezdtem, maradok ennél. Annak ellenére is, hogy nem szándékozom mindenáron "megmondani a tutit", jóval visszafogottabb véleményeket közlök, mint amire a blog címe következtetni enged. Nem tartom magam temperamentumosnak, kevés filmet utálok/imádok, próbálom mindenben meglátni a jót, és sajnos sokmindenben meglátom a rosszat is. Arra ugyanis már rég rájöttem, hogy semmi sem fekete, vagy fehér.

Milyen céljaim vannak? Bár, mivel blogot vezetek, úgy tűnhet, hogy extrovertált vagyok, valójában épp fordítva van. Talán pont ezért próbáltam ki ezt a módját a kommunikációnak, a kapcsolatteremtésnek - jól tettem, mert bejött. Tervekkel tele van, és mindig is tele lesz a padlás, de az biztos, hogy imádnám, ha keresetkiegészítésként ilyesmiért is csurranna-cseppenne némi pénz. A nagy álom persze valami filmes szakma (forgatókönyvírás és a rendezés vonz), de annak is örülnék, ha azt is el tudnám kezdeni hobby szinten. A blogolás egyébként remek gyakorlás az íráshoz, sokat segít a megfelelő módon megfogalmazni a gondolataimat, és a mai napig sokat tanulok belőle. Rengeteg sztori körvonalazódik a fejemben, talán egyik-másik egyszer majd ki is kerül onnan valamilyen formában, meglátjuk...

Mindenesetre örülök, hogy rám találtál, örülök, hogy beleolvasol az írásaimba (nem szeretem kritikának nevezni őket, bár néha megesik) és örülök, ha tetszik is. Na meg annak is örülök, ha másokkal is megosztod ezt a blogot, ha hozzászólsz, és megosztod velem kulturáltan a véleményedet. Mert hidd el, kíváncsi vagyok rá. Jó böngészést, kellemes perceket :)

Lisztes

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://lisztesmegmondjaatutit.blog.hu/api/trackback/id/tr351616832

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása