Lisztes megmondja a tutit

A hét mesterlövész - Lisztes megmondja a tutit

2014. február 28. 15:00 - lisztes

Szerintem roppant mód érdekes, hogy a felkelő nap országának filmgyártása már a 60-as években is milyen nagy hatást gyakorolt az amerikai filmkészítőkre. Ráadásul pont a "legamerikaibb" zsánerbe, a westernbe vettek át több japán alkotást. Az erőszak című film például A vihar kapujában (meg amúgy a Piroska-mese) remakeje, a dollár-trilógia első része, az Egy maroknyi dollárért A testőré (aminek az alapja egyébként egy amerikai regény Dashiell Hammett-től) és persze jelen bejegyzés témája, A hét mesterlövész Kurosawa legjobbjának, A hét szamurájnak a hollywoodiasított változata...

magnificent-seven5202012.jpeg

Manapság egyébként ott tartunk, hogy a japánok majmolják az amerikai westerneket - hogy mást ne mondjak, nemrég készült el a Nincs bocsánat szigetországi verziója Ken Watanabe főszereplésével. De addig nem kell félni, amíg érkeznek a Godzillát és rokonságát bemutató blockbusterek a piacra - a világ változik, de remakeek mindig lesznek. És adná az ég, hogy mind hasonlóan jól sikerüljön, mint A hét mesterlövész. Mert ugyan vannak hiányosságai, de ennyi szereplőt mozgatni 2 órában bizony nem kis teljesítmény.

Egy mexikói falut rettegésben tart egy Calvera nevű bandita: elviszi a termés nagy részét, a lakók nem tudnak egyről a kettőre jutni. A parasztok útnak indulnak segítséget szerezni azzal a kevés pénzükkel, amijük van. Szerencsére megtalálják a világ összes (szám szerint 2) liberális beállítottságú cowboyát, akik aprópénzért (mivel hát válság van) hajlandóak az életüket kockáztatni a hatalmas túlerővel szemben egy faluért, akiknek lakóit még csak nem is ismerik. Némi toborzósdi után a különítmény 6+1 főre duzzad, így hát kezdetét veheti a felkészülés a harcra...

445693.jpg

Ez is heist movie. Ugyan nem egy jól kitervelt rablásra gyűjtik össze a csapatot, hanem csoportos öngyilkosságra, de a lényeg változatlan. Különböző beállítottságú emberek vannak a csapatban, akiknek az ismertetőjegyük mindössze annyi, hogy valamiben nagyon jók. Mivel westernről van szó, a legtöbben természetesen a fegyverforgatásban, de akad olyan, aki a késsel (James Coburn karaktere), vagy épp a nőkkel (Steve McQueen a közönség soraiban ülőkkel, Horst Buchholz a filmben szereplőkkel) bánik jól. John Sturges rendező pár évvel később, három szereplőt is újracastingolva forgatott hasonló "heist" koncepcióra épülő hadifogolytáboros filmet - ez volt A nagy szökés.

A nyitójelenet fenomenális. Eli Wallach főgonosza pont annyira ripacskodik, amennyit megkövetel tőle a szerepe, hozzá pedig elképesztően jól passzoló magyar hangot is kapott - hibátlan képsorok. Ezt követően a "jók" bemutatkozása viszont eléggé erőltetettre sikeredett (egy halott indiánt visznek fel a kisvárosi cowboyok kereszttüzében a dombon lévő temetőbe), persze jól tudjuk: "save the cat!" - azaz a főhőseidnek mindig kell valami olyan dolgot csinálnia (pl.: mentsen meg egy kiscicát), ami miatt a közönség hamar megkedveli őket.

7A-590x254.png

De mivel még a kivitelezés is elég gyatrára sikeredett (miért várakoztak például a cowboyok a temetőnél?), messze ezt tartom a film leggyengébb részének. Ezt aztán a toborzás követi, ahol minden mellékkarakter megkapja a maga egy tulajdonságát és sajnos a későbbiekben sincs idő olyan apróságokra, hogy kiszínesítsék őket, hiszen észbe sem kapunk és némi felkészülős és felkészítős montázs után máris beindul a lövöldözősdi két felvonásban. Ezek a jelenetek viszont a film legjobb részét is képezik egyben, hiába lett kissé egyoldalú az első küzdelem.

Eli Wallach minden megvillanása zseniális, lazán ellopja a showt, kár, hogy sokáig nem is látni a nyitójelenet után. Yul Brynner és Steve McQueen kettősét George Clooney és Brad Pitt duójához hasonlítanám az Ocean's-filmekből: valamiért hiába övék a főszerep, a mellékkarakterek sokkal látványosabban játszanak, némelyikük (pl.: Charles Bronson) kifejezetten hatásosan sziporkázik. Horst Buchholz európai színészként rettentően színpadias, erősen túljátssza a "kölyök" figuráját. Ez az Egy, kettő, háromban annak harsánysága miatt teljesen rendben volt, de egy western esetében - hiába alakít forrófejű, bizonyítási vágyban szenvedő kezdőt - valahogy túl sok.

a John Sturges The Magnificent Seven Yul Brynner DVD Review - PDVD_011.jpg

A filmzene erős, sokáig dúdolgatja az ember, egyetlen Oscar-jelölését ezért kapta A hét mesterlövész. Minden apróbb hibája ellenére ez a film is egyike azoknak a western-klasszikusoknak, amiket vétek kihagyni még akkor is, ha csak felületesen szeretné megismerni az ember ezt a zsánert. De mint említettem, itt inkább a heist-elemek dominálnak, maga a vadnyugati környezet most csak díszlet, csak csomagolás, amivel a történelmükre oly' büszke amerikaiaknak el tudták adni ezt a remek kis sztorit.

Lisztes

A hét mesterlövész az imdb-n

A hét mesterlövész előzetes

14 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://lisztesmegmondjaatutit.blog.hu/api/trackback/id/tr975793592

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2014.02.28. 18:46:56

azért ilyen hülyeségeket nem írjunk már, hogy ez nem western, az csak a környezet, ez egy heist múvi ???? dáböljútíef? a heist = rablás, attól, hogy sok szereplőt mozgat, nem lesz heist múvi, mert akkor heist múvi az Alien, a Dolog, a Halál 50 órája, a Leghosszabb nap, és sorolhatnám napestig, nem is értem hogy juthattál erre a... "konklúzióra" azután erre építeni az egész mondandódat???

ennél amerikaibb westernt nem is tudnék mondani, ami még élvezhető is, a western meg már csak egy ilyen dolog, elég erősen hangulati elem, pl. a Délidőt egy az egyben át tudták tenni sci-fibe (de véleményen szerint ha jó a forgatókönyv, akkor ez lényegében bármivel eljátszható (pl. Kincses Sziget, Kincses Bolygó)

7 szereplőt nem volt nehéz mozgatni szerintem, mert belőlük 3-al foglalkoznak igazán, a másik négy meg statisztál, de ez így van rendjén, mert nem lehet mindenki főszereplő

Steve McQueen? Modorosan játszik? Szerintem meg ő az egyik legjobb, biztos véletlenül repítette üstökösként a hírnév felé ez a szerep, minden egyes jelentében csinál, tesz, vagy szól valamit, amivel porig alázza Brynnert (nem Brennert) színjátszás terén.

Horst Buchholz? Nem csak a képernyőn játszott a női szívekkel (egészen pontosan egy nő szívével), de Európában akkoriban megőrültek tőle a nők - kérdezd csak meg anyádék korosztályát
azzal sem értek egyet, hogy túljátszaná a szerepét, vagy színpadias lenne, szerintem övé az egyik legemlékezetesebb szerep a hét közül.

Bronson nekem itt csalódás volt - azt hittem több szerepet kap, lényegében levetették vele az ingét oszt csá. A másik három mesterlövész meg meglehetősen titokzatos homályban marad.

Calvera nem rossz, de azért Vallach Tucoként sokkal jobb volt, annyira, hogy nekem az utóbbi időkig fel se tűnt, hogy ez is ugyanaz a színész lenne.

A film eleji indiános rész szerintem inkább azért van mert ezek annyira nem találják fel magukat - végsősoron ezért mennek el bagóért megmenteni a falut, az más hogy közben érzelmeik lesznek -, hogy kell nekik az adrenalin. Nem tudjuk pontosan mikor is játszódik a film, céltalan, értelmetlen életet él mind a hét mesterlövész - és mindegyik aki meghal megkapja a megváltását halála előtt vagy révbe ér mint a Kölyök. Én valahogy automatikusan Brynneréket kedveltem meg, (mert ők a jók) nem szeretem a kegyetlenkedést, és ebben semmit nem segített hogy most ők - liberális??? dáböljútíef ögén!!!! - kiállnak egy indián mellett vagy sem.

de persze azért várom ezeket a heist elemeket, mert ki tudja, lehet meggyőzöl (NOT)

Bloodscalp 2014.03.01. 02:09:40

@scal: nagyrészt egyetértek veled:) erről az elemzésről a Brynner-Brenner elírás mindent elmond.

lisztes · http://www.facebook.com/LisztesMegmondjaATutit 2014.03.01. 09:21:45

@scal: @Bloodscalp: Hát igen, elírtam egy egész betűt, mea culpa.

Ahogy a heist movie-s résznél is leírtam, nyilvánvalóan tisztában vagyok vele, hogy szigorú értelemben véve nem az (hiszen nem rabolnak), de a felépítése a "heist moviek" egyik legnépszerűbb fajtájára hajaz. Olyan, mint az Ocean's 11-12-13, az utóbbi Halálos iramban filmek, Kubricktól a Gyilkosság, az Eredet, vagy most a Műkincsvadászok. Nem azon van a hangsúly, hogy sok a karakter, hanem azon, hogy többségüknek van egy jól megkülönböztethető tulajdonsága, aminek hasznát veszik a film során (ez jól ért a számítógépekhez, amaz meg jól tud színészkedéssel figyelmet elterelni, a harmadik pedig ott dolgozik a loviban, szükség van a belső emberre).

Az összeverbuválós jelenetek is tipikus sajátosságai a heistnek, akár csak a felkészülős montázs.

Ennél azért elég sok "amerikaibb" western van. Lásd kb. a John Wayne összest.

"Steve McQueen? Modorosan játszik?"
Ilyet sehol sem írtam.

"biztos véletlenül repítette üstökösként a hírnév felé ez a szerep"

Jót tett a beinduló karrierjének, de üstökösként inkább A nagy szökés Cooler Kingje röpítette elképesztő magasságokba, főleg a menő motorozása.

"Horst Buchholz? (...) de Európában akkoriban megőrültek tőle a nők"

Ez bizonyára így van. De az USÁban McQueen nagyobb ász volt.

Ettől függetlenül továbbra is iszonyat színpadiasnak éreztem, minden érzésére rájátszott.

A "liberális cowboy" kérdésről meg pl.: nézd meg Coenéktől A félszeműt (ami ezerszer hitelesebb western, mint ez), ahol az elején az indiánt akasztják. Poénnal ütik el a dolgot, de az volt a szomorú valóság, és az még csak nem is Texas volt, ami a mai napig jóval konzervatívabb bármelyik más államnál. Hogy arrafelé bárki kockáztatta volna az életét egy indián holttestéért? Kötve hiszem.

Tesveer 2014.03.01. 10:18:31

@scal: Van A hét mesterlövésznek is sci-fi válozata, 1980-ban készült Battle Beyond the Stars címmel. Mondjuk jobb lett volna nincs, elég rég láttam de amennyire emlékszem borzasztó gyengére sikerült. Szegény Robert Vaughnt is sikerült kb. ugyanarra a szerepre leszerződtetni, de messze nem hozta azt mint az "eredetiben". Mellesleg szerintem ott ő is nagyot alakított, ahhoz képest hogy nem sok szerepet kapott, azok eléggé emlékezetesek lettek.
Eli Wallach meg a magyar hangjával igazán jó, szerintem jobb mint az eredetivel.
De a kedvencem valamiért James Coburn/Britt karaktere, pedig igazából nem csinál semmi különöset a filmben, azon kívül hogy nagyon szűkszavú, és nagyon cool.:-) Bizonyos tekintetben az ő halála a legdrámaibb, igazából már megnyerték a csatát amikor még egy visszalőtt töltény eltalálja, miközben épp a kését készül eldobni.
Összességében az egyik kedvenc westernem, remek karakterekkel és sok jó alakítással, a főszereplők közül talán csak Luck lóg ki, ő valahogy olyan semmilyen lett.

Tesveer 2014.03.01. 10:20:42

@Tesveer: Ja és meg kell jegyezni, Eli Wallach jövő decemberben lesz 100 éves, legalábbis reméljük.:-)

Bloodscalp 2014.03.01. 13:10:45

@lisztes: elismert színész volt, de ismertté ezzel a filmmel vált, nekem beleégett a neve az agyamba. Nagyon belekapsz részekbe amiket nem fejezel be, főleg a karaktereknél, minden nem is mész keresztül.
Történetvezetésen szintén. Az eredetfilmnek külön érdekessége van-A hét szamuráj, baromi hosszú 200 perces film-Akira a western filmekből meritette a témát. És azt is érdemes megnézni!

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2014.03.01. 14:01:32

Khm, a főszereplő nevét írtad el :D

"Ahogy a heist movie-s résznél is leírtam, nyilvánvalóan tisztában vagyok vele, hogy szigorú értelemben véve nem az (hiszen nem rabolnak), de a felépítése a "heist moviek" egyik legnépszerűbb fajtájára hajaz. Olyan, mint az Ocean's 11-12-13, az utóbbi Halálos iramban filmek, Kubricktól a Gyilkosság, az Eredet, vagy most a Műkincsvadászok. Nem azon van a hangsúly, hogy sok a karakter, hanem azon, hogy többségüknek van egy jól megkülönböztethető tulajdonsága, aminek hasznát veszik a film során (ez jól ért a számítógépekhez, amaz meg jól tud színészkedéssel figyelmet elterelni, a harmadik pedig ott dolgozik a loviban, szükség van a belső emberre)."

De akkor ha tisztában vagy vele, miért ebbe az irányba indulsz el? azért a heist múvikat a két kezeden, két lábadon még simán meg lehet számolni, nem olyan nagy a számuk mint egy westernnek, hogy külön stílusuk legyen.

Heist múvik fejatái??? mi a véreres fasz van? jól megkülönbözető tulajdonság nem összetévesztendő azzal hogy van KARAKTERÜK, itt mindegyik jól bánik a fegyverrel, az hogy egyik a főnök, másiknak mániája az arany, inkább azért van hogy meg tudjuk őket különböztetni egymástól, az egyetlen aki mással is jól bánik az Britt, mert ő a késes (aminek speciel marha sok hasznát veszi a film végi showdownban) de ezen kívül? mi a jól elkülöníthető jegyük? hogy az egyik menekül a törvény elől? a másik meg vadászik a kincs után? a harmadik meg... őőő Charles Bronson.

Nem, ez egy totális vakvágány, a heistek tele vannak csavarokkal, itt hol a csavar, háhá valójában Calvera volt a beépített ember, több csavar van a 12 dühős emberben, ott is különbözőek a karakterek... bizonyára heist movie.

Ráadásul ez a olyan mint az Ocean's 11-12-13, későbbi filmekhez hasonlítasz egy 1960-as filmet? egy etalont? akkor nézzük már meg inkább hogy az Ocean's 11-12-13 mennyire hasonlít a Hét mesterlövészéhez? öööö semmiben sem

Ha már nagyon hasonlítani akarod valamihez, ott a Nagy balhé és az is 1973-as, nézzük csak, relativizáló western heist movie mutatkozzatok be szépen egymásnak, mennyire hasonlítanak egymásra (elárulom semennyire)

De várjál akkor a Gyűrűk Ura is heist múvi, mert ott aztán tényleg van aki a varázsláshoz ért, van aki nyilaz, van aki áruló lesz, van aki meg a vicces... most komolyan...

Az, hogy egy csapatot összeverbuválnak - ha nagyon vissza akarok menni az időben már az eposzokban is meg volt, úgy hívják, hogy seregszemle - nagyon sok film alapvető eleme (Nyolc szamuráj legendája - szintén nem heist) és a felkészülés is, valahogy ez mind (part of the plan)

De a Hét mesterlövészében egy haditervet vázolnak fel könyörgöm, és nem mutatják be kockáról kockára, hogy akkor most ide hálót, mert Calvera majd jól belerohan, oda meg árkot, oda lövészeket, és aztán tényleg minden így történik.

Lehet Wayne westernjei amerikaibbak, azok viszont nézhetetlenek, olvasgatom már egy ideje a westernes írásaidat, és elég szar módszer, hogy a régi nézhetetlen szarokról ilyen megbocsátóan írogatsz, az új szarokról ódákat zengsz, és akkor az igazi jó filmekkel meg nekiállsz kötözködni, most elolvasom ezt az írást, nem láttam soha a filmet, és azt vonom le, hogy a Hét mesterlövésze egynek jó, majd valamikor ha nincs jobb dógom megnézem.

"Yul Brynner és Steve McQueen kettősét George Clooney és Brad Pitt duójához hasonlítanám az Ocean's-filmekből: valamiért hiába övék a főszerep, a mellékkarakterek sokkal látványosabban játszanak"

Igazad van, ezt írtad nem azt hogy modoros, most ez megint azért nem igaz, mert akkor McQueen meg se kapja a Nagy szökés egyik főszerepét, ha itt bárki lejátszotta volna... hmm, pl. Brad Dexter, aki annak idején tévés western színész volt az egyik legjelentéktelenebb a hét közül, vagy Robert Vaughn (egyenes út a tévéfilmek és B kategóriás gonoszok megformálásának világába), Coburn, aki élete alkonyán jobbakban játszott mint ezután - lehet nem véletlenül nem kapott sok szöveget, ami persze sokáig cool, ha ki nem derül, hogy annál rosszabb minél többet beszél és próbál színészkedni majd ajánlom tőle a nem sokkal ezután forgatott Flint filmeket. És maradt Bronson, aki meg akármekkora kedvencem, hát nem egy színészóriás a drágám, egyértelműen a jó pasi, a 60-as 70-es évekbeli kemény kötésű férfiideál megtestesítője, úúú de jó pasi basszus, még nekem is tetszik pedig férfi vagyok :D

És akkor marad az általad is kárhoztatott Buchholz - na most ezek lettek volna jobbak McQueennél? ????

?

?

?

?????????????????????????? öööö mi?

Így van az USA-ban McQueen csinálta meg a szerencséjét, Buccholz meg Európában lett sztár. De rajta keresztül azt írod, hogy ő mert európai = színpadi színész, az USA-ban ekkoriban ezt a fogalmat nem is ismerték, ahogy nálunk sem játszott senki filmekben (ez nálam kimeríti a sztereotípia fogalmát). Ráadásul Buchholz ekkor már 8 éve filmekben is játszott.

Nem nézem meg a félszeműt, mert nem akarok megint elaludni rajta. Ahogy a Hét mesterlövészt se azért nézem, mert a VALÓSÁGRA vagyok kíváncsi.

lisztes · http://www.facebook.com/LisztesMegmondjaATutit 2014.03.01. 18:17:42

@scal: Azt légyszi ne hozd már fel érvként, hogy valamiben nincs meg a kellően mély ismereted. Nem ismersz sok heist moviet. Lelked rajta. De attól még sok van. Parancsolj: en.wikipedia.org/wiki/Heist_film

Ezt is ajánlom figyelmedbe: jonnyjimison.com/SVU/?p=353
"Sturges’ two best movies, The Magnificent Seven and The Great Escape, were heist capers disguised in other genres."

Azt meg remélem tudod, hogy az Ocean's 11 egy 1960-as film remakeje. Egyébként ezeket ismerik a legtöbben, ezért hoztam fel ezt a példát is. Ott van még a felsorolásomban Kubricktól a Gyilkosság is egyébként, ami meg korábbi.

A Gyűrűk urára is rá lehet húzni, hogy heist movie-szerűség, hiszen különböző képességű karaktereknek kell bejutniuk valahová egymásra utaltan. Nyilván nem ez ugrik be első sorban a filmről, mert azért az jóval összetettebb trilógia.

Attól még, hogy fröcsögsz McQueennel kapcsolatban, még nem lesz igazad abban, hogy húdemekkora színész. Sztár volt, ismert volt, de azért nincs bent még a legjobb 100 színészben sem. Stallone is egycsapásra híres lett a Rockyval, mégsem picsogok arról, mekkora színészóriás.

"mert európai = színpadi színész"
Ilyet sem írtam. A színpadias nem azt jelenti, hogy színpadi színész. De egyébként igen, sztereotipizálok, amikor ezt írom, mivel ő is egy remek példa arra, hogy mifelénk mennyire máshogy gondolták/gondolják a színészetet, mint az USÁban.

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2014.03.01. 19:11:42

@lisztes: miért, arra épül az egész elemzés, hogy most elmélyültél a westernben, mert nem volt meg a kellően mély ismereted és sikeresen előjöttél ezzel a Hét mesterlövésze heist movie frázissal. Épp azért mondom, hogy ez nem az, mert elég sokat láttam már, és köszönő viszonyban sincsenek. Ezt olvastad egy külföldi oldalon, oké, de én ide nem azért járok, hogy fordításokat lássak, hanem saját, önálló gondolatokat.

Ráadásul a külföldiek is sok marhaságot írnak le, jelenleg például azt, hogy az Amcsi botrány micsoda jó film, és minél több Oscart nyerjen.

De ha már onnét idézel, parancsolj: "Perhaps the talent of the characters is matched only by the charisma of the actors plating them. If there was one directorial skill that set John Sturges apart, it was casting. Even his not-so-good movies, like McQ or Marooned, have cast lists that make you curious to see more. He could spot an up-and-coming actor a mile away. Bad Day at Black Rock features Lee Marvin before he did practically anything, Ernest Borgnine before his Academy Award, and Anne Francis before Forbidden Planet. The Magnificent Seven has Charles Bronson and James Coburn before they reached semi-stardom in exploitation fodder of the 1960s and 1970s, Robert Vaughn before The Man from Uncle, Eli Wallach before he was the Ugly in Leone’s western saga, Yul Brynner in a western before the idea made sense, and Steve McQueen after he was a television star but before he was an icon."

sőt ez a Hófehérke és a Hét Törpe dolog is előbb átfutott a fejemen mint a heist movie (lehet a Hófehérke is az)

"Azt meg remélem tudod, hogy az Ocean's 11 egy 1960-as film remakeje."

Már miért tudnám? Számomra a Psycho is Vince Vaughnnal az igazi.

"A Gyűrűk urára is rá lehet húzni, hogy heist movie-szerűség," ezek után simán elhiszem, hogy képes lennél erre a gaztettre.

Nem is azt írtam, hogy húdemekkora színész, de ebből a bandából még színészet terén is kiemelkedik. És igaz ő nem színész lett hanem IKON. Ha nem láttad tőle a Bullitot, vagy a Thomes Crown ügyet majd pótold.

Én azt mondom ekkor figyelt fel rá a szakma, a közönség, és ha ez nincs akkor nincs Nagy szökés se.

"Stallone is egycsapásra híres lett a Rockyval, mégsem picsogok arról, mekkora színészóriás."

Ilyet ne is írj le, mert legalább akkor marhaság lenne, mint hogy a Hét mesterlövésze egy heist movie.

Mitzi von Küche · http://lepcsankparty.blog.hu 2014.03.01. 19:13:57

A fenti filmismertető/?/ alapján semmiképp sem lenne kedvem megnézni a Hét mesterlövészt...
De mivel láttam már legalább tízszer, csak azt mondhatom: az egyik legjobb westernfilm izgalmas cselekménnyel, karakteres szereplőkkel és remek zenével (és az egyik legnagyobb kedvencem).

lisztes · http://www.facebook.com/LisztesMegmondjaATutit 2014.03.01. 19:24:56

@scal: "de én ide nem azért járok, hogy fordításokat lássak, hanem saját, önálló gondolatokat."

Saját gondolat, ezt most kerestem ki, hogy megtámogassam vele a mondandómat.

"Ráadásul a külföldiek is sok marhaságot írnak le, jelenleg például azt, hogy az Amcsi botrány micsoda jó film, és minél több Oscart nyerjen."

Ízlések és pofonok. Attól még, hogy te máshogy látod, még nem lesz feltétlenül igazad. Nekem Bronson és Wallach alakítása tetszett a legjobban. Pont.

Egyébként sem értem, miért vagy ennyire kiakadva, hogy valamit heist movienek tituálok, elvégre nem a sátán találmánya az sem.

De részemről befejeztem ezt a parttalan vitát.

mojoking77 2014.03.01. 22:49:47

Sokaig imadtam a filmet, eleg sokszor meg tudtam nezni. De miota egyszer vegigneztem vegre a 7 szamurajt, szimplan nem tudok ra onallo filmkent nezni. Ez nem mas, mint egy nagyon gyenge amerikaiasitott remake. Ilyen lesz az Intouchables, ha elkeszitik. Az amerikaiak imadni fogjak, mi meg foghatjuk a fejunket. Szamomra merhetetlen csalodas, igy, hogy lattam az eredetit.

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2014.03.02. 14:58:29

@lisztes: "Ízlések és pofonok. Attól még, hogy te máshogy látod, még nem lesz feltétlenül igazad. Nekem Bronson és Wallach alakítása tetszett a legjobban. Pont."

De attól még McQueen alakítása a legjobb. Pont.

"Egyébként sem értem, miért vagy ennyire kiakadva, hogy valamit heist movienek tituálok, elvégre nem a sátán találmánya az sem."

azért vagyok kiakadva, mert nem az... pont.

Oldfan 2014.03.06. 16:06:08

A western és a szamurájfilm műfaj sokszor hatott egymásra. Néha megtermékenyítően, néha csak a sikert próbáltak adoptálni, aztán nem működött a dolog. A Kurosawa eredeti tényleg jobb mozi, de a hét mesterlövész története igazán jól sikerült átirat, történetben és jellemekben egyaránt. Hogy aztán kinek melyik a kedvence, az már ízlés függő. Azért az nem véletlen, hogy Yul bátyó még egy sci-fiben(Westworld) is eljátszhatta ugyanezt a karaktert, de ott negatív megközelítésben. Steve ugyancsak "kúl fej" - de igazából mindegyikük az, -ebben a moziban, bár színész óriás attól nem lesz belőle.
süti beállítások módosítása