Lisztes megmondja a tutit

Fantasztikus négyes / Fantastic Four (2015)

2015. december 20. 15:00 - lisztes

Felemás érzéseket tápláltam magamban a film bejelentése és moziba küldése közötti időszakban. Egyrészt ott volt a rendező személye, aki csinált egy baromi jó első filmet, így mindenképpen bizakodásra adott okot az, hogy őt vezényelték a kamera mögé. Ám ehhez persze hozzátartozik, hogy a még szintén zöldfülűnek számító David Finchert ugyanez a stúdió herélte ki az Alien 3 forgatásakor... Másrészt pedig amit eddig láttam Fantasztikus négyesből, az finoman szólva is gyenge.

fantastic-four-banner-146299.jpeg

Oké, ez most nagyon rosszul hangozhat, hiszen a két filmen, és pár képregényrészleten kívül nem sok inger ért a témában, de én ezeket, sőt magát az alapkoncepciót is rendkívül gyerekesnek tartottam. De még nyáron, a film bemutatója idején beszélgettem egy ismerősömmel, aki meggyőzött, hogy azért ennél jóval több van ebben a sztoriban, és hogy az Ezüst utazó sztorija az egyik legjobb képregény evör. Úgyhogy ha nem is túlzottan, de elkezdett érdekelni a téma...

Aztán jött a fekete leves. A rendező nyilatkozatai, a film finoman szólva is langyos kritikai fogadtatása, és a hatalmas bukás a mozipénztáraknál. A fantasztikus 4-es körüli imdb pontszámból persze sejteni lehetett, hogy azért itt a rajongók dühe is megjelenik, de mindenesetre nem túl sok jóra számítottam, amikor végül megnéztem a filmet. Illetve arra azért igen, hogy nagyon változatos módon tudom majd elküldeni a készítőket mindenféle helyekre ezen sorok írása közben.

fantastic-four-16-1940x1088.png

De az az igazság, hogy szerintem nem lett ez rossz film. Nem, nem is lett jó, ezt gyorsan alá is húzom, de alapjáraton engem kifejezetten érdekelt, mi miért történik, és szerintem az előző részeknél lényegesen jobban teljesített, és ezt most nem az azóta sokat javuló számítógépes trükköknek hála mondhatom. Aláírom azt is, hogy a film nagy része csupán előjáték egy kb 5 percen át tartó izgalmas aktushoz, de furcsa, hogy pont azok fikázzák annyira, akik éjjel nappal sorozatokat falnak... Mert azokban pontosan ugyanez folyik.

Na de akkor hogy lehet, hogy én, aki viszonylag ritkán veszem rá magam arra, hogy sorozatokat nézzek, pont élveztem ezt a másfél órát? Hát pontosan ezért. Mert ez össz-vissz másfél órás sztori volt, és nem értelmetlen párbeszédekkel húzták az időt, hanem a film témáját járták körbe kicsit szokatlanul részletesen. Én pedig kifejezetten szeretem a részletességet, ha azt nem csupán időhúzásra használják - márpedig ennél a filmnél szerintem nem érződött ilyesmi.

fantastic-four-miles-teller-kate-mara-jamie-bell.jpg

Mivel magam is természettudományokat tanultam, kifejezetten örültem, hogy végre van egy olyan szuperhősfilm, ami ugyan magas számon pörgeti a bullshit-generátort, de azért mégis megpróbál valami értelmet keresni a történetnek, és válaszokat adni a miértre. Az, hogy emiatt felborul a patikamérlegen kiszámolt adagolási tempó, csak egy csúnyácska mellékhatás, és ez engem most nem zavart. Volt más, ami zavarjon, de ez a sokak által támadott pontja a filmnek nekem most kifejezetten bejött.

Viszont az új szereplőgárdáról - úgy általában - eléggé látványosan leestek a szerepek. Szerintem Toby Kebbell volt az egyedüli igazán jó választás Victor von Doomként (legalábbis a karakter újragondolt verziójaként), csak pont ő szívta meg azzal, hogy a film utolsó harmadát kegyetlenül megkurtították. A végső nagy belépője - mert nem árulok el nagy titkot azzal, hogy természetesen a végén összecsap jó és rossz - pedig papíron nagyon badassnek tűnhetett, de ennél azért még egy "eredetfilmnél" is többet kéne mutatni. Nem beszélve arról, hogy az ő erejéhez képest a főhősök bolhák voltak csupán, nem is nagyon érti ilyenkor az ember, hogy az egyetlen valamirevaló veszélyforrásokat miért nem iktatja ki egy csettintéssel a főgonosz.

maxresdefault.jpg

Az új Fantasztikus négyes film... Igen, felesleges. Igen, volna mit rajta még foltozni. Igen, megértem még azokat is, akik utálják. És nem, eszem ágában sincs foggal-körömmel védeni, hogy márpedig ez egy szuper jó film. De! Engem pont jókor, jó hangulatban talált meg, és lekötött arra a másik órára. És hogy mi a titok? Talán elárulhatom, hátha nektek is segít. Nézzétek meg előtte a Jupiter felemelkedését, mert akkor garantáltan mesterműnek fogjátok gondolni a Fox félresikerült édesnégyesét.

01blog_lisztes.png

02blog_elozetes.png

03blog_imdb.png

04_blog_mafab.png

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://lisztesmegmondjaatutit.blog.hu/api/trackback/id/tr648142716

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása