Lisztes megmondja a tutit

Lisztes szokásos év végi értékelője: Végszó és ami jön

2013. december 31. 15:00 - lisztes

Ezt a képet egyenesen Lisztes Photoshopműhelyéből szereztem:BÚÉK.png

A három részből álló toplista-gyűjteményemet emitt olvashatjátok:

>>zsáner-toplisták<<

>>elvárás-toplisták<<

>>a 10 legjobb film<<

Fájó szívvel búcsúzok a 2013-as évtől, ami sok tekintetben különleges volt a számomra - például idén kértem meg a barátnőm kezét (és igent mondott, megnyugtatok mindenkit). Ami a blog szempontjából érdekesebb, az maga a "Lisztes megmondja a tutit" születése, mert hogy az is 2013-ra datálható. Méghozzá január elsejére, ekkor született meg ugyanis az emailcím, a facebookos oldal és maga az elhatározás is. De erről majd a szülinapi cikkben értekezek bővebben...

2014 - Ez következik most. A filmes termés talán nem olyan csábító, mint idén volt, de okunk nem lehet panaszra. Az biztos, hogy megpróbálok jövőre is minél több filmet megnézni, hiszen szeretem ezt csinálni. Nem tudom ugyan, hogy meddig fogom még bírni, valószínűleg már nem sokáig, de amíg lehetőségem van rá, kitartok. Utána meg lesz, ahogy lesz...

Közel 200 000 lapletöltés történt a blog.hu-n, amire nagyon büszke vagyok. Remélem ezt a számot jövőre megtriplázom. A legerősebb napomon 14431-en látogattak az oldalamra - it was a good day. Volt sok vicces keresőkifejezés, amivel valamilyen úton-módon rátalálták az irományaimra, de legtöbbször az index 2-őn, néha pedig az index blogketrecén jelent meg egy-egy cikkem, aminek segítségével az átlagnál több emberhez jutottak el a gondolataim (párszor pedig a mandiner.hu-n trackbackeltek).

stat.png

Szerencsés vagyok, mert az index 2 szerkesztői "megtalálták" maguknak a blogot és rendszeresen szemezgetnek a kínálatból, így nagyon kevés alkalommal fordult elő, hogy beküldtem valamit, hogy "márpedig ezt ki kéne raknotok". Innen is köszönet a segítségért, nélkülük feleannyi látogatóval sem büszkélkedhetnék. Egy év alatt 409 filmet (és 3 rövidfilmet) láttam, közel 450 cikket írtam, ebből 425 meg is jelent, a többi pedig tűkön ülve várja, hogy beidőzítsem - szeretek előre dolgozni.

Ez a 425 cikk, ami durván átlagosan 3500 karaktert tartalmaz (ez több, mint másfél millió billentyűzet-csapkodást jelent 450-el számolva) összesen 263 like-olót hozott (ritka rossz arány, de sebaj), igaz 77 posztom a filmbook blogon jelent meg és ezek szinte mind premier előtti, sajtóvetítésen látott filmekről szóló írások voltak. Ezek nyilván nagyobb érdeklődést váltottak volna ki és bizonyára többet profitáltam volna belőle, ha itt (is) posztoltam volna őket. De nem bánom. A kezdeti adatok alapján kitűzött célt, az év végére kinéző 500 like-oló elérését jövőre halasztom :)

Voltak cikkek, amikre büszke vagyok, van pár olyan is, amire nem túlzottan, de ilyen ez a popszakma. Az irányelvet, miszerint minden filmről írok, amit láttam, sikeresen betartottam: A Pi életével (kritikám) kezdtem és a Pulykalanddal (kritikám) fejeztem be az évet. Több toplistát kellene írnom, mert az sokkal jobban érdekli az embereket, mint a mezei kritikák, de nehezen veszem rá magam. Nem szeretem a dolgok könnyebb végét megfogni.

The-Wolf-of-Wall-Street-Trailer1.jpg

Igyekeztem lépést tartani a mozimegjelenésekkel, ami természetesen lehetetlen feladat egy átlagos blogger számára. Úgyhogy összegyűjtöttem, hogy melyek azok a filmek, amik idén jelentek meg hazánkban és meg akartam nézni, de végül máshogy alakult az élet:

Filmek, amiket nem láttam, de nagyon érdekelnek (fontossági sorrendben):

A Wall Street farkasa, Star Trek: Sötétségben, Walter Mitty titkos élete, Blue Jasmine, Túl a csillogáson, A kelet, A 42-es, A Cate McCall-per, Red 2, Alabama és Monroe, A házban, No, Dinoszauruszok - A föld urai, Bízz a szerelemben!

Filmek, amiket nem láttam, nem is érdekelnek túlságosan, de azért adnék nekik egy esélyt:

Harcban élve, Gyilkos vágyak, Last Vegas, Vakszerencse, jOBS, Elpuskázva, Szibéria nevelés, Kolibri-kód, Úton, Majd újra lesz nyár, Paranoia, Derült égből fasírt 2, A burok, Nagyfiúk 2 (hogy ne látatlanban fikázzam)

Önfényezés ON:

Büszke vagyok arra, hogy megalakult ez a blog, hogy ennyi cikket írtam, hogy nem adtam alább az elveimből. Büszke vagyok arra, hogy a filmbooktól megkerestek, hogy segítsek be nekik, mert láttak bennem potenciált. Büszke vagyok arra, hogy a sajtóvetítéseken egyre többen felismerik a búrámat - pedig nem vagyok egy hamar barátkozós fazon. Büszke vagyok arra is, hogy a blogger-társadalomban szereztem magamnak barátokat, olyanokat, akikkel heti, vagy akár napi szinten is kommunikálok. Büszke vagyok arra, hogy az Iron Sky rendezőjével és főszereplőnőjével készíthettem interjút angolul (KATT IDE). Örülök annak, hogy részt vehettem, még ha csak egy hétvége erejéig is a miskolci Cinefesten - erre a blog nélkül biztosan nem került volna sor (élménybeszámolóm). Nem bántam meg, nagyon jól éreztem magam.

jameson_cinefest_gold_ketsoros_eng.jpg

Büszke vagyok arra, hogy - mivel amúgy is a tudomány embere volnék - "komoly" kutatómunkákat készítek. A börtönös TOP50-es listám hónapokig készült (minden filmet megnéztem és írtam róla) és végül megérte, mert sok olvasót hozott (toplistáim). Ezen felül nagy örömmel tölt el, hogy részben ennek hála felkerült a legnagyobb hazai torrent oldalra egy magyar feliratos rls Az odú című filmből (kritikám), ahol a torrentleírásnál ráadásul engem idéztek. Azt hiszem, hogy ennél nagyobb örömöm nem volt a blogolásom során - kultúrmisszió teljesítve. Büszke vagyok a következő projektemre, a sokkal nagyobb falatnak kinéző western TOP50-es listámra. Már félúton vagyok...

Szóval sok élménnyel gazdagodtam és ugyanezt kívánom mindenkinek 2014-re! Boldog Új Évet Kívánok!

Lisztes

6 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://lisztesmegmondjaatutit.blog.hu/api/trackback/id/tr875710047

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

danialves · http://smokingbarrels.blog.hu 2013.12.31. 17:14:11

Legyél is büszke, nem kis dolog ez. Remélem a következő sajtóvetítésen még felismerem majd a búrádat. :D

Most próbáltam visszakeresni, mikor kezdtelek el olvasni, talán az Eleven testek volt az első, és mint ahogy a kommentemből is látszik, egyből megtetszett a blogod. :D

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2014.01.01. 12:29:47

BUÉK neked is!

Nem emlékszem ióta járok, de nem sokkal az indulás után csatlakoztam szerintem.

REMY · http://supernaturalmovies.blog.hu/ 2014.01.01. 14:57:09

BÚÉK! És további sok sikert! :) Örülök, hogy felvettük anno a kapcsolatot itt is és a facebookon is. :)

FroG · http://smokingbarrels.blog.hu/ 2014.01.01. 20:30:52

BUÉK! Arra bezzeg nem vagy büszke, hogy személyesen is megismerhettél ? :P Szégyelld magad Lisztes úr :D

danialves · http://smokingbarrels.blog.hu 2014.01.01. 21:24:19

@FroG: Én speciel meg tudom érteni őt. :P

FroG · http://smokingbarrels.blog.hu/ 2014.01.01. 21:46:48

@danialves: Hát igen, neked is elakadt a szavad a találkozásunkkor.. úgyhogy talán neki is :D
süti beállítások módosítása