Lisztes megmondja a tutit

Lisztes szokásos év végi értékelője: Toplisták II.

2013. december 29. 15:00 - lisztes

Mint ahogy a címe is mutatja, ez már a második cikk a témában, az elsőt, amiben 4 zsáner-toplistát állítottam fel, ITT olvashatjátok.

Mókás dolog volt az idei év számomra, hiszen korábban ilyen alaposan még sohasem tanulmányoztam az éves filmtermést. Most szerencsére lehetőségem volt egy rakás filmet (olyat is, ami nem különösebben érdekelt) még a premier előtt megnézni a moziban, aminek hála nagyon kevés olyan darab van, amiről végül lemaradtam. Így szükségszerűen voltak olyanok, amiktől semmit sem vártam, mégis hatalmas pozitív csalódásként éltem meg, vagy valami nagyot vártam, de még a töredékét sem kaptam annak, amit ígért... No meg minden eddiginél pontosabb képet kaptam a "Hollywood ötlettelensége"-ként emlegetett millió-egy folytatásról, így azok közt is láttam jobban és rosszabbul sikerülteket is.

Névtelen.png

Elvárás-toplisták

Ennél jobb összefoglaló szó sajnos nem jutott eszembe azokról a listákról, amik most következnek. Az előzetes elvárások, a produkció körül kialakult hype, vagy egy folytatás esetében szimplán a korábbi részek színvonala alapján (vagy épp mindezek hiányának köszönhetően) sokakban kialakul egy kép arról, hogy mit is fog látni a moziban, ha beül az adott filmre. Néha csalódunk: van, amikor pozitívan és van, amikor negatívan. Ezeket szedtem egy csokorba ebben az írásomban.

Az 5 legnagyobb meglepetés

(ide olyan filmek kerültek, amiktől előzetesen nem vártam sokat, vagy egyenesen rosszra számítottam, de ehhez képest kellemesen csalódtam)

5. Dal Marionnak / Unfinished Song (2012) (kritikám)

Miért? Mert egy huszadrangú nyugger-drámára számítottam, ehhez képest sírtam és nevettem - nagyon megfogott, mindenkinek szívből tudom ajánlani. Az előző cikkemben már szerepelt, mint az idei év (szerintem) legjobb romantikus filmje. Azt hiszem, ennél jobb ajánló nem kell neki...

kings-of-summer-poster-Jon-Wilcox-slice.jpg

4. A nyár királyai / The Kings of Summer (2013) (kritikám)

Miért? Mert megmondom őszintén, az előzetese egyáltalán nem kerített a hatalmába, viszont ahhoz képest rengeteget nevettem rajta és az utóbbi évek egyik legjobb amerikai független coming of age filmjét kaptam (nem mintha sok hasonlót láttam volna korábban, de akkor is). Biaggio karaktere pedig egyike az idei legjobbaknak.

3. A.C.A.B. - Minden zsaru rohadék / A.C.A.B. - All Cops are Bastards (2012) (kritikám)

Miért? Mert életem első sajtóvetítésén, amin kb. 10-en ültünk a teremben egy elképesztően ütős filmhez volt szerencsém egyenesen Olaszországból. Leginkább a brazil Elit halálosztókhoz (kritikám) lehet hasonlítani a stílusát. Sokkal jobban szórakoztam ezen, mint a szintén olasz A nagy szépségen (kritikám).

2. Z világháború / World War Z (2013) (kritikám)

Miért? Mert a produkciós pokol egyik bugyrában kifőzött zombis akciófilm az előzetes jelek alapján minimum katasztrofálisan sz*r kellett volna, hogy legyen, ehhez képest egy teljesen vállalható járványos filmet kaptunk, aminek nagyon jót tett az újraforgatás, még akkor is, ha így a Budapesten forgatott részek a kukában végezték.

La-Migliore-Offerta_Poster-2.jpg

1. Senki többet / The Best Offer (2013) (kritikám)

Miért? Mert a sajtóvetítés előtt megnéztem az előzetesét és két órányi tömény unalomra számítottam. Ehhez képest végig lekötött, a színészi alakítások páratlanok (Geoffrey Rush egy szebb világban Oscar-esélyes lenne idén). És megint csak azt kell mondjam (mivel ez is olasz film, bár angol nyelvű), hogy sokkal inkább ez, mint A nagy szépség...

Az 5 legnagyobb csalódás

(ide olyan filmek kerültek, amiktől előzetesen sokat vártam, vagy egyenesen mesterműre számítottam, de ehhez képest hatalmasat csalódtam. Nem egyenlő a legrosszabb filmek listájával!)

5. A jogász / The Consuelor (2013) (kritikám)

Miért? Mert ettől az írótól, ettől a rendezőtől és ettől a színészgárdától nem egy olyan filmet várna az ember, amit egy teljesen ismeretlen bandától minden egyes kritikus minimum ótvar sz*rnak titulálna. Így persze "oh, de egyedi", meg "hú, milyen zseniális" jelzőkkel illették (főleg itthon) ezt az... izét...

gangster_squadwide.jpg

4. Gengszterosztag / Gangster Squad (2013) (kritikám)

Miért? Mert ettől a rendezőtől és ettől a színészgárdától, no meg persze ettől a korszakról/sztoritól az ember nem egy videoklipszerű paródiába forduló gengsztergiccset várna. Ez édeskevés a Zombieland alkotójától és még a női bugyikat instant benedvesítő Ryan Gosling sem képes megmenteni a helyzetet. Üres karakterek mindenütt.

3. A bűn éjszakája / The Purge (2013) (kritikám)

Miért? Mert a "high concept" filmek közül ez volt a legígéretesebb az idei mezőnyben, de a zseniálisan kitalált körítést csak arra használják, hogy valami épkézláb magyarázatot kreáljanak arra, miért maradnak főhőseink a házukban és miért nem jön a rendőrség. A kis költségvetésből csak ennyire futotta? Kivételesen örülök annak, hogy készül hozzá folytatás, mert talán a megemelt büdzsé hatására kimerészkednek ennek a zseniálisan megteremtett jövőképnek az utcájára is.

2. Spring Breakers - Csajok szabadon / Spring Breakers (2012) (még nem jelent meg a kritikám)

Miért? Mert valami vagány filmet vártam a fiatalkorúak bűnözéséről, ehhez képest azt kellett bámulnom a világ egyik leghosszabb másfél óráján keresztül, ahogy Harmony Korine maszturbál a rendezői székben. Idegesítő, hipnotikusnak szánt pofázás, rettenet gagyi, elcsépelt neonszínhasználat és hígtrágya végeredmény. Megosztó film, bár nehezen tudom felfogni, hogy van olyan ember, akinek ez tetszik.

a_good_way_to_die_hard_5-1600x900.jpg

1. Drágább, mint az életed / A Good Day to Die Hard (2013) (kritikám)

Miért? Mert franchiset így még nem gyaláztak meg, mint ahogy a Max Paynet is elsz*ró John Moore tette a Die Harddal. A PG-13-as besorolást belövő negyedik rész (kritikám) még ártalmatlan kis mellényúlásnak számít ahhoz képest, amit ezek a retardáltak itt Budapesten műveltek ezzel a filmmel. Először gondolkoztam el életemben azon, hogy kisétálok a moziteremből, de végül győzött a mazochizmusom.

Az 5 legrosszabb folytatás

(itt volt miből választani, végül a GI Joe: Megtorlás (kritikám) maradt ki az ötösből, mert tulajdonképpen nem túl jó film, de az első színvonalát hozza)

5. Farkas / The Wolverine (2013) (kritikám)

Miért? Mert bár az első spin-offnál, az X-men kezdetek: Farkasnál jobban sikerült, Logan még mindig nem az igazi szólóban. Mindez annak fényében sajnálatos, hogy közben a sokkal több mutánst mozgató filmek elképesztően jól sikerülnek (a harmadik rész kivételével) és a soron következő Az eljövendő múlt napjai is nyálcsorgatásra ad okot. Ellenben a Farkas az izgalmasnak tűnő japán háttérszállal nem képes mit kezdeni...

this-is-40-movie-wallpaper02.jpg

4. 40 és annyi / This is 40 (2012) (kritikám)

Miért? Mert unalmas, indokolatlanul hosszú, nem vicces és elcsépelt. Szintén egy spin-offal van dolgunk, ami ugyancsak elmarad az "eredeti" színvonalától. Szerintem nem volt túlzás egy olyan neves rendezőtől, mint Judd Apatow egy jó filmet várni, különösen a Felkoppintva fényében. Inkább nézném Paul Rudd segglyukát két órán keresztül, mint még egyszer ezt a "vígjátékot".

3. Másnaposok 3 / The Hangover Part III. (2013) (kritika)

Miért? Mert bár a második résznél jobban sikerült, ez már rég nem az, amiért anno a Farkasfalka első kalandjába beleszerelmesedtünk. Nem olyan vészes, mint amennyire mondják, de másnaposság nélkül a Másnaposok széria olyan, mint a Star Wars csillagok, meg háború nélkül. Vagy valami ilyesmi...

2. Drágább, mint az életed / A Good Day to Die Hard (2013) (kritika)

John Moore megcsinálta! Két különböző ~sz*r filmeket felvonultató listámon is előkelő helyen végzett legutóbbi hulladéka. Valójában itt is első helyet érdemelne, de nem akartam túlságosan egyhangúra venni a figurát, így végül csak az ezüstérmet szerezte meg a film, amiben John McLane mesterien felépített legendáját egy huszárvágással b*ssza tönkre pár nyomoronc kontár.

scarymovie5-logo.jpg

1. Horrorra akadva 5 / Scary Movie 5. (2013) (még nem jelent meg a kritikám)

Miért? Mert ROHADTUL NEM VICCES. Szánalmas, erőltetett és még a szintén katasztrofálisnak számító negyedik részt is lazán alulmúlja. Pedig imádom az első filmet, még a harmadikon is tudok jókat nevetni, de sajnos a paródia műfaja a 2000-es években hosszú kínlódás után elhalálozott. Hiába vezetnek a tetembe aprópénz reményében egy kis áramot, az már semmi értékelhetőt nem tud produkálni.

Az 5 legjobb folytatás

(A hobbit: Smaug pusztasága (kritikám) vigaszdíjas, épphogy csak lecsúszott a listáról. Az első részénél mindenesetre jobban sikerült)

5. Thor: Sötét világ / Thor: The Dark World (2013) (kritikám)

Miért? Mert azon kivételek egyike, ahol a folytatások íratlan szabálya, azaz a "nagyobbat, látványosabbat, többet" alapelv jól sült el. A nagyobb büdzsé sokkal szebb CGI-t eredményezett, a harcok és a rombolás mértéke is grandiózusabb alkotásra vall, nem mellesleg a Bosszúállók óta alapkövetelménynek számító lazább, poénosabb hangvétel a villámok skandináv istenének is remekül áll, Sötét világ ide, vagy oda.

before-midnight.jpg

4. Mielőtt éjfélt üt az óra / Before Midnight (2013) (kritikám)

Miért? Mert bár az előzményeket nem láttam még, ez a film az idei legjobbak közt van (a TOP30-ba mindenképp befér), tehát értelemszerűen egy nagyon jól sikerült folytatással van dolgunk. A korábbi zsáner-toplistámban is bekerült a legjobb idei romantikus filmek közé. Én remekül szórakoztam rajta a moziban.

3. Gru 2 / Despicable Me 2 (2013) (kritikám)

Szintén szerepelt már a zsáner toplistában és bár nem jobb, mint az első rész, ezen is remekül lehet szórakozni. Ha épp nem szőrösszívű kedvében van az ember, akár az is elhathatja a száját, hogy "hozza az első rész színvonalát". Ez pedig egy ilyen magasra tett léc esetében minimum dicséretes.

2. Az éhezők viadala 2 / The Hunger Games: Catching Fire (2013) (kritikám)

Az első résznek szerintem jobb a története, ez viszont jobban van "megcsinálva". Ez utóbbira egyébként nem volt garancia a kapkodás és a rendezőváltás (és maga a rendező személye sem), de Francis Lawrence jó ritmusban vette fel a fonalat és izgalmassá tette ezt az átvezető történetet. Alig várom a folytatásokat!

iron-man-3-official-hd.jpg

1. A vasember 3 / Iron Man 3 (2013)  (kritikám)

Tony Stark legújabb kalandja is nagy közutálatnak örvend, de én nem látok egyebet, mint egy zseniális dialógusokra építő szuperfilmet, ami köröket ver a harmatos második részre, de még az elsővel is lazán felveszi a kesztyűt. Shane Black munkásságának nagy tisztelőjeként öröm volt kétszer is megnézni moziban a bádogember nem kimondottan fan-kompatibilis történetét. Nekem tetszett a Mandarin-csavar is (ráadásul azért nem Black a felelős).

Egyet értesz? Nem? Helyes! Kommentben várom az ellenvéleményeket :) Hogy le ne maradj a további listákról, dobj egy lájkot a blogom facebookos oldalára!

Lisztes

19 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://lisztesmegmondjaatutit.blog.hu/api/trackback/id/tr665710046

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

danialves · http://smokingbarrels.blog.hu 2013.12.29. 15:55:33

Z világháború abszolút az év pozitív csalódása, nálam csak a Női szervek ér fel hozzá ilyen téren. Az ACAB-t meg ennyire szarnak vártad?

Valamiért engem a Die Hard 5 nem ütött ennyire szíven, egyrészt a 4 sem volt valami fényes, úgyhogy eleve nem voltak nagy elvárásaim, gyakorlatilag azért ültem be rá, mert benne lesz Budapest. :D Másrészt meg mire oda jutottam, már a fél blogvilág beharangozta, hogy mekkora egy fos, szóval elvárások nélkül tudtam szórakozni rajta.

A jogász kapcsán meg 1. kapd be :D
2. én nem attól szórakoztam jól, hogy erősen gondoltam Ridley Scott meztelen felsőtestére, hanem mert egyszerűen hiába nem volt forgatókönyve, egy szórakoztató film volt.

A folytatásoknál meg mindenképpen érdemes kiemelni, hogy ennyi jó folytatás szerintem soha nem is volt még. Annak meg kifejezetten örülök, hogy a Vasember 3 kapcsán nem egyedül állok szemben a fanboy-fikázással. :D

REMY · http://supernaturalmovies.blog.hu/ 2013.12.29. 19:33:35

Farkas, mint rossz folytatás? Hogy lehet rossz folytatás, ha oda-vissza veri az elsőt? :D

Vasember meg kuka...

Nyílméregbéka 2013.12.29. 19:50:07

"Tony Stark legújabb kalandja is nagy közutálatnak örvend, de én nem látok egyebet, mint egy zseniális dialógusokra építő szuperfilmet, ami köröket ver a harmatos második részre, de még az elsővel is lazán felveszi a kesztyűt."

Most hangosan és hosszan röhögök ezen az orbitális baromságon...:D

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2013.12.29. 21:31:52

szerintem kicsit túlzásba vitted ezt a toplistásdit

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2013.12.29. 21:33:17

na jó nem bírom ki: szóval hogy a viharba lehet jó egy folytatás, ha az első kettőt nem is láttad a Mielőtt éjélt üt az óránál, ami esetében szerintem már a második részt is tök illúzióromboló volt megcsinálni

lisztes · http://www.facebook.com/LisztesMegmondjaATutit 2013.12.29. 21:42:27

@scal: Nemtom, hogy mit nem lehet érteni azon a logikán, hogy ha egy film az idei legjobbak közt van, és egy folytatás, akkor értelemszerűen egy "jó folytatás". Nem volt semmi olyan kikötés, hogy jobbnak kell lennie, mint a korábbiak. Gru 2 sem jobb, mint az első rész, de attól még egy jó folytatás.

@REMY: ahogy az az indoklásban is benne van, az X-men filmekhez képest gyenge. A Farkas nem direkt folytatása a Kezdetek: Farkasnak.

@Nyílméregbéka: Ahogy Dani példája is mutatja, azt vettem észre, hogy akiket jobban érdekel a filmkészítés (elsősorban a forgatókönyvírás), azoknak sokkal jobban tetszik ez a Vasember 3, mint az átlagnak. Shane Black egyike a legjobb íróknak mind a mai napig és rettenetesen alulértékelt még így is a munkássága.

@danialves: Az ACABtól konkrétan semmit sem vártam, mert nem néztem meg előtte az előzetesét. Néha jó úgy is beülni a moziba, hogy fogalmad sincs róla, mit fogsz látni :)

Nyílméregbéka 2013.12.29. 21:59:16

@lisztes: Az Iron man 3 szerintem minden tekintetben gyengébb az elődeinél. A forgatókönyvben meg pláne, mivel egy fércmű, tele logikátlansággal és következetlenségekkel. Tipikus harmadik rész, túl sokat markolt, de keveset fogott.

Nyílméregbéka 2013.12.29. 22:05:03

... amúgy meg, egész a legutolsó pontig egyetértően bólogatva olvastam a posztot :)

danialves · http://smokingbarrels.blog.hu 2013.12.29. 23:44:43

@lisztes: Jó, csak hát a semmihez képest nehéz pozitívan csalódni :D #szőrszálhasogatás

Amúgy tényleg néha én is sajnálom, hogy ennyire bele vagyok buzulva a filmek várásába. Talán a Fogságban volt az utolsó, amiből direkt semmit nem néztem, miután az aeonfluxon írták, hogy tiszta spoiler az (első) előzetes.

@REMY: Szegény Gavin Hoodnak lassan valami szobrot fogok állítani, annyira kurvára gyűlöli mindenki :D De az a helyzet, hogy abból a filmből 4 évvel később is emlékszem még akciójelenetekre, itt meg az egyetlen jó a bővített verzióban volt... De amúgy a mostani önmagában is egy nagy semmi, tökmindegy, hogy az X3hoz vagy az első Farkashoz mérjük.
@scal: Az még csak hagyján, de a Star Treket sem látta...
Szerintem egyébként pont az illúziórombolás ennek a filmnek a nagy erénye (és én egyébként éppen ezért tartom legjobbnak a trilógiából). Az első még csak egy habos-babos-giccses hollywoodi romantikus film parafrázisa volt, ahhoz képest a végére már-már Blue Valentine szint lett.

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2013.12.30. 00:55:34

@danialves: lehet ezért nem tetszik, a Blue Valentine is azokhoz akar szólni akik még ebben az egészben mernek hinni, az meg, ne ne tedd, úgyis ez lesz a vége

A mielőtt felkel a napban max a sok értelmiségi dumát éreztem soknak, de összességében nagyon tetszett, meglehet mert velem is előfordult, hogy ilyen klasszul eldumáltam egy lánnyal akivel akkor találkoztam, és mi se akartuk hogy felkeljen a nap.

A farkasnak van bővített verziója, Zsííír már szedem is le. Nekem a kezdetekkel se volt annyi bajom, mint a legtöbb embernek, de ez űberistenkirályállat volt :D

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.12.30. 08:47:27

Lesz 3ik rész is?

Mert ha nem akkor ide teszem az én listámat:

legjobb akciófilm: pain and gain

legjobb vígjáték: másnaposok 3

legjobb sci-fi pacific rim (de ez lehet,hogy fantasy)

legjobb fantasy ebből nem volt sok, talán a hobbit 2, vagy a thor 2(?!)

képregényfilm vasember 3

remake riddick (mert folytatásnak azért nem nevezném)

folytatás gi joe sokkal jobb lett, mint a nagyon gyenge 1es volt

és
poszter: zombie boy a 46 ronin oszteren

Mi volt 2013 legnagyobb csalódása? fast 6, nem lesz ebből már sose semmi normális. Farkas: nem sikerült kihozni belőle amit kellett volna.

REMY · http://supernaturalmovies.blog.hu/ 2013.12.30. 10:58:20

@lisztes: "Shane Black egyike a legjobb íróknak mind a mai napig és rettenetesen alulértékelt még így is a munkássága."

Esetleg próbálja meg elhanyagolni az idétlen vicceit az adott jelenetekben és akkor nem lesz bajom vele. Én szeretem a humort a Marvelben. Thor 2-ben tökéletesek voltak. Bosszúállókban is. De a Vasember 3-ban annyira rosszul időzített poénok voltak, hogy egyszerűen csak felidegesített.

danialves · http://smokingbarrels.blog.hu 2013.12.30. 11:32:14

@scal: Attól függetlenül, hogy kihez akar szólni, azt szerintem te is belátod, hogy kevés ilyen film készül Hollywoodban, és azért ezek sokkal közelebb állnak a valósághoz.

Amúgy félreértés ne essék, nekem is tetszett a Mielőtt felkel a nap, de a 3. részt sokkal érettebb alkotásnak tartom nála.

Santino89 · http://filmbook.blog.hu/ 2013.12.30. 12:17:14

@lisztes: Mi a fene az a gengsztergiccs? Mit jelent ez? Elhiszem, hogy jól hangzik, de értelme is van?

És ha már giccs, akkor a Senki többetről is ejtsünk már pár szót, mert ha valami tényleg giccses, akkor ez a film az. És ráadásul az a tipikus művészieskedő giccs, ami nem is akar semmit se mondani. Tornatorétől sokkal sokkal többet várna az ember, arról nem is beszélve, hogy a fordulat a végén mennyire várható, és kiszámítható. Végig sejthető, hogy átverés lesz a vége, végig tudható, hogy kik vernek át kit, és amint kinyitja a szobát az is egyértelmű, hogy miért. Ezek után pedig meg is kéne lepődnünk, legalábbis elvárják tőlünk. Geoffrey Rush meg ezer filmben alakított ezerszer jobban, a pofám szakadna le, ha ezért a piperkőc karakterért és közepes alakításért kapna Oscart.

És ha már A nagy szépség (bár nem tudom honnan a párhuzam a kettő között, tán ennyire kevés európai film volt idén a moziban?), akkor az egy sokkal érdekesebb film, annak van mondanivalója, erős a hangulata, gyönyörű a fényképezése, és baromi jó jelenetek vannak benne. Nem mondom, hogy én értettem teljes egészében, vagy minden elemét tudtam értékelni, de az teljesen egyértelmű, hogy miért lett olyan ünnepelt film idén.

Amúgy meg igaza van Scalnak. Ha egy folytatásról írsz, illik megnézni az előzményeket, pusztán csak azért, hogy képben legyél, ha már egyszer ezt választottad, hogy filmekről írj. Ennyi alázat minimum kell, hogy legyen a filmek és az olvasók felé egy íróban. Pláne ha valaki a tutit akarja megmondani ;)

lisztes · http://www.facebook.com/LisztesMegmondjaATutit 2013.12.30. 13:51:56

@Santino89: A giccsről:

"A giccs egyszerű érzelmi, gondolati sablonokat, kliséket közvetítő termék, a konzumkultúra része, a közhelyesség, sztereotípiák halmozása, túlzások, szinesztézia (hatás többféle érzékre), az elvárásoknak való megfelelés eszközeivel hat. Jellemző rá az eredetiség és különösség hiánya."

Ezt anno copy pastelhettem is volna a Gengszterosztag kritikámba.

Szerintem a Senki többet lényegét nem sikerült megértened, abban a filmben nem az átverés volt a lényeg. A nagy szépséget meg azért hoztam fel két olasz film után is, mert szerintem mindegyik lepipálja. Nekem nagyon nem jött át.

A Mielőtt filmeket meg azért nem néztem meg, mert rohadt jó volt a harmadik rész, de már akkor éreztem, ha ledarálom egymás után a kettő maradékot is, meg fogom unni ezt a stílust, ezért hagyok köztük némi időt. De továbbra sem értem ezt a felháborodást, mégha habzó szájjal fikáztam volna, akkor oké, na de egy tök pozitív vélemény után is mindenki ezt kifogásolja :)

A munkamenetem nagyon egyszerű volt: megnéztem az imdb-s watchlistemen, melyik filmek kapták tőlem a legtöbb (vagy legkevesebb) pontot az idén, aztán kiválogattam azokat, amik folytatások, vagy spin-offok. Pechemre pont egy olyan is belekerült, aminek nem láttam az előzményeit. De attól még minimális háttérismerettel is képes voltam követni a cselekményt és hamar magával ragadott.

Santino89 · http://filmbook.blog.hu/ 2013.12.30. 17:14:50

@lisztes: tök jó ez az idézet, viszont ez alapján ez rásüthető a filmtermés 99%-ra.

A Gengszterosztag egy '40-es években játszódó akciófilm. Lehetett volna komédia, tabló, korfestés, romantikus film, dráma, vagy mindezek egyszerre, de a készítők egy pörgős akciófilmet akartak csinálni. És ennek sikerült megfelelni, nem értem, hogy ki mit várt ettől a filmtől.

A Senki többet viszont elgondolkodtatónak akar tűnni, de közben az arcomba tol mindent. Ha nem a végső csavar a lényeg, amire az egész film épül, akkor mégis mi? Rush unalmas karaktere? A vérszegény szerelmi szál? A lassú forgatókönyv? A piti árveréses csalás? A közhelyes "csajozási" tanácsadás? Az öreg Morricone kifáradt taktusai? Mindenesetre a kiszámítható, átlátszó befejezés semmiképp sem tesz jót. Pláne, hogy Tornatore ezt ezerszer jobban meg tudta már egyszer valósítani, a Puszta formalitásban. Na ott üt a csavar, ott van mélysége a sztorinak, ott tényleg jó a zene, abban van filozófia, de mégsem unalmas és a karakterek is ezerszer érdekesebbek. Sok filmnél belátom, hogy nem értem, hülye vagyok hozzá, vagy éppen kevés, de itt most nagyon nem ez a helyzet.

Részemről semmiképpen sem felháborodásról van szó, inkább jótanácsként mondom. Láttam más oldalon amikor beszóltak a Carrie miatt, ez meg hasonló eset. Érdemes néha egy kis előmunkát végezni, úgy hitelesebb az adott vélemény is, ha felkészültnek tűnik a kritikus.

danialves · http://smokingbarrels.blog.hu 2013.12.30. 17:44:17

@lisztes: @Santino89: Gengszterosztag szerintem sem giccses, viszont erősen hatásvadász, talán erre akart Lisztes utalni. Nekem mondjuk ezek a vizuális megoldásai pont tetszettek, ha már más különleges nem volt benne. A listán mindenesetre megérdemelten szerepel.

Senki többet: Szerintem brutális erős a fő szálként funkcionáló karakterdráma, ahogyan a szociopata főhős életében először szerelembe esik, de végül pont az általa kihasznált embereknek esik áldozatul. Amúgy a forgatókönyv tényleg egy kicsit gyenge, a vége kiszámítható, de azért az túlzás, hogy ne lenne mélysége a filmnek.

Santino89 · http://filmbook.blog.hu/ 2013.12.30. 18:02:13

@danialves: Az, hogy hatásvadász az kétségtelen, nekem inkább ezt a gengsztergiccs kifejezés nem tetszett. De nekem a film sem okozott csalódást, a trailerből kb erre számítottam.

Szépen, fokozatosan fordul át valóban jéghidegből, szerelmessé, de ettől még nem mondanám erősnek ezt a drámát. Erős akkor lenne, ha váratlanul érne, nem úgy, hogy számítok rá. Mélységnek nekem ez kevés, giccsnek viszont pont sok.

danialves · http://smokingbarrels.blog.hu 2013.12.30. 23:47:39

@Santino89: Én sem egy Keresztapát vártam, de azért azt nem gondoltam volna, hogy a Lawless szintjét sem fogja megütni.

Én arra a "sokkoló" kifejezést szoktam használni, én láttam már nem egy olyan filmet, ami a kiszámítható végkifejlet mellett is erős és hatásos tudott maradni. Ezzel is működött ez többé-kevésbé. De jól példázza ezt, hogy az utolsó jelenet is ütős, amikor már kb. minden kiderült.
süti beállítások módosítása