Lisztes megmondja a tutit

Oscar 2014: Jelölt- és kívánságlista, tippek és kommentek

2014. március 02. 13:30 - lisztes

Már tavaly is megkülönböztetett figyelemmel kísértem a legrangosabb filmes elismerésnek számító Oscar-díj jelöltjeit, esélyeseit, na meg persze az átadását. Sokan minden egyes fórumon büszkén hangoztatják, hogy őket bizony nem érdekli, de egyébként meg nem X-et, hanem Y-t kellett volna jelölni, stb... Nos, engem bizony igen is érdekel a téma, azért gondoltam, hogy összeállítok egy cikket (mint ahogy azt minden valamire való filmes blogger is megcsinálta), amiben az esélyesekre tippelek, amiben leírom, hogy én kinek adnám a teljesítmények alapján és még azt is, hogy egy igazságos világban kinek kellene kapnia...

oscars.jpg

Mit láttam és mit nem? Szinte mindent láttam szerencsére, de fontosnak tartom megemlíteni azokat, amiket mégsem: A legjobb animációs film kategóriából kimaradt a The Wind Rises, a legjobb kosztümtervezésből a The Invisible Woman, a legjobb idegen nyelvű filmek közül pedig Kambodzsa és Palesztina versenyzője. Rajtuk kívül még a rövid- és dokumentumfilmes részt nem sikerült abszolválnom. Sajnos. De minden mást, még ha csak a legjobb betétdal kategóriájára is jelölték, volt szerencsém már látni. A filmcímeknél linkben megtekinthetőek a kritikáim. Szép kék minden.

A legjobb film

12 év rabszolgaság
Amerikai botrány
Phillips kapitány
Mielőtt meghaltam
Gravitáció
A nő
Nebraska
Philomena - Határtalan szeretet
A Wall Street farkasa

Rögtön egy nehéz kérdés, hiszen 3, bár inkább csak kétesélyes a dolog. 12 év rabszolgaság vs Gravitáció meccs van kilátásban, amibe az Amerikai botrány szólhat még bele.

12-years-a-slave-quad.jpg

Melyik fog nyerni? A 12 év rabszolgaság.

Én melyiknek adnám? A Gravitációnak.

Egy igazságos világban melyik kapná? A Gravitáció. Mert innovatív, mert meglátszik rajta a belefeccölt munka és mert mi más kapná, mint egy újabb filmtörténeti mérföldkő?

A jelöltek közt lehetne még: Hajsza a győzelemért, Banks úr megmentése, A túlélő, Inside Llewyn Davis, A vadászat, Jégvarázs, Fogságban, A múlt, Mielőtt éjfélt üt az óra.

A legjobb rendező

Alfonso Cuarón (Gravitáció)
Steve McMqueen (12 év rabszolgaság)
Alexander Payne (Nebraska)
David O. Russell (Amerikai botrány)
Martin Scorsese (A Wall Street farkasa)

Ugyanúgy kétesélyesnek látszik a dolog, mint a legjobb filmnél. Az Akadémia szeret "mérföldköveket lerakni", tavaly például minden idők legfiatalabb és legidősebb női főszereplőjelöltje is versenyben volt, noha pl.: a Golden Globera egyiküket sem jelölték, pedig ott 2x5 színésznőt válogattak be. Szóval Steve McQueen bizakodhatna, mivel még afroamerikai rendező nem kapott Oscart... Pechére még latino sem, ezért Cuarón esélyei legalább ugyanolyan jók. Az eddigi díjazásokat elnézve (DGA (Filmrendezők Céhének Díja), BAFTA, Golden Globe) egyértelműnek tűnik a dolog...

alonso-cuaron-gravity-2014-golden-globes-best-director.jpg

Ki fog nyerni? Alfonso Cuarón.

Én kinek adnám? Alfonso Cuarónnak.

Egy igazságos világban ki kapná? Alfonso Cuarón. Ő azért már többet letett az asztalra, mint McQueen.

A jelöltek közt lehetne még: Paul Greengrass (Phillips kapitány), Ron Howard (Hajsza a győzelemért), Coenék (Inside Llewyn Davis), Denis Villeneuve (Fogságban), Spike Jonze (A nő).

A legjobb férfi főszereplő

Christian Bale (Amerikai botrány)
Bruce Dern (Nebraska)
Leonardo DiCaprio (A Wall Street farkasa)
Chiwetel Ejiofor (12 év rabszolgaság)
Matthew McConaughey (Mielőtt meghaltam)

Talán minden évben ez a legkeményebb kategória, hiszen a forgatókönyvek többségét még mindig férfi főszereplőkre írják. Idén is sokan kimaradtak a szórásból, hiszen az 5-be nem férnek be 10-en... Tom Hanks lett a legnagyobb vesztese a bulinak.

dallas_buyers_club_ver4_xlrg.jpg

Ki fog nyerni? Matthew McConaughey.

Én kinek adnám? Matthew McConaugheynek. Elképesztő, amit ez az ember művel az utóbbi időkben.

Egy igazságos világban ki kapná? Leonardo DiCaprio. Mert már nagyon-nagyon megérdemelné és most A Wall Street farkasában nagyon kitett magáért.

A jelöltek közt lehetne még: Tom Hanks (Phillips kapitány), Hugh Jackman (Fogságban), James McAvoy (Mocsok), Oscar Isaac (Inside Llewyn Davis), Joaquin Phoenix (A nő), Geoffrey Rush (Senki többet), Ethan Hawke (Mielőtt éjfélt üt az óra), Mark Wahlberg (A túlélő) és bár személy szerint annyira nekem nem jött be, de Robert Redfordot (Minden odavan) még meg kell említeni.

A legjobb női főszereplő

Amy Adams (Amerikai botrány)
Cate Blanchett (Blue Jasmine)
Sandra Bullock (Gravitáció)
Judi Dench (Philomena - Határtalan szeretet)
Meryl Streep (Augusztus Oklahomában)

Itt eléggé egyértelműnek tűnik a helyzet, a favorit végigtarolt minden fontos díjátadót. Kár, hogy én nem neki szurkolok...

CN_BlueJasmine_0.jpg

Ki fog nyerni? Cate Blanchett

Én kinek adnám? Sandra Bullocknak. De Blanchett teljesítményét is nagyra tartom.

Egy igazságos világban ki kapná? Amy Adams. Nem ő volt a legjobb idén, de már régóta érik neki is a szobor - legalább annyira, mint DiCaprionak.

A jelöltek közt lehetne még: Emma Thompson (Banks úr megmentése), Kate Winslet (Nyárutó), Bérénice Bejo (A múlt), Julia Louis-Dreyfus (Exek és szeretők), Julie Delpy (Mielőtt éjfélt üt az óra) és ismét azt kell mondjam, hogy személy szerint annyira nekem nem jött be, de Brie Larson (Short Term 12) még szóba jöhetett volna.

A legjobb férfi mellékszereplő

Barkhad Abdi (Phillips kapitány)
Bradley Cooper (Amerikai botrány)
Michael Fassbender (12 év rabszolgaság)
Jonah Hill (A Wall Street farkasa)
Jared Leto (Mielőtt meghaltam)

Itt ismét eléggé egyértelmű a dolog, a komolyabb díjak közül egyedül a BAFTÁt nem sikerült megkaparintani az első számú esélyesnek, igaz ott nem is indult...

27LETO1_SPAN-articleLarge-v2.jpg

Ki fog nyerni? Jared Leto.

Én kinek adnám? Jared Letonak. Hands down.

Egy igazságos világban ki kapná? Barkhad Abdi, mert elképesztően hiteles. Ha a világ igazságos lenne, akkor nem idén készült volna el a Mielőtt meghaltam. De Fassbender is megérdemelné már a szobrot...

A jelöltek közt lehetne még: Daniel Brühl (Hajsza a győzelemért) James Gandolfini (poszthumusz az Exek és szeretőkért), Paul Dano (Fogságban), Ben Foster (A túlélő), Tom Hanks (bár őt inkább főszereplőnek tekintem, de ebben a kategóriában versenyzett) és Colin Farrell (Banks úr megmentése), Moises Arias (A nyár királyai).

A legjobb női mellékszereplő

Sally Hawkins (Blue Jasmine)
Jennifer Lawrence (Amerikai botrány)
Lupita Nyong'o (12 év rabszolgaság)
Julia Roberts (Augusztus Oklahomában)
June Squibb (Nebraska)

wpid-Jennifer-Lawrence-American-Hustle-04.jpg

Ki fog nyerni? Jennifer Lawrence. Bízok abban, hogy az Akadémia akar egy kisebbfajta hírverést és rögtön 2x-es Oscar-díjassá szeretné avanzsálni J-Lawt. Övé a Golden Globe és a BAFTA is, Lupita Nyong'o "csak" az SAG-t (Filmszínészek Szakszervezetének Díja) zsebelte be. Meg egyébként is: sok más díj nem nagyon néz ki az Amerikai botránynak.

Én kinek adnám? Jennifer Lawrencenek.

Egy igazságos világban ki kapná? Lupita Nyong'o. Nem azért, mert neki szurkolok, hanem azért, ami miatt Barkhad Abdninak is odaadhatnák a szobrot...

A jelöltek közt lehetne még: Scarlet Johansson (A nő), Kristin Scott Thomas (Csak Isten bocsáthat meg, bár a film borzalmas), Octavia Spencer (Fruitvale Station), Oprah Winfrey (A komornyik), Emily Watson (A könyvtolvaj) éééés Molnár Piroska, mert ha valamiért jelöltem volna A nagy füzetet, akkor az az ő alakítása :)

A legjobb eredeti forgatókönyv

Amerikai botrány
Blue Jasmine
Mielőtt meghaltam
A nő
Nebraska

Her.jpg

Melyik fog nyerni? A nő. Az Amerikai botrány esetleg megszorongathatja, de más nem nagyon szerintem. Ez volt idén a legegyedibb történet, nagy szerencséjére a párbeszédekre épült, úgyhogy favoritnak tekinthető.

Én melyiknek adnám? A nőnek.

Egy igazságos világban melyik kapná? A nő.

A jelöltek közt lehetne még: Időről időre, Hajsza a győzelemért, Fogságban, Világvége, Inside Llewyn Davis, A vadászat, A nyár királyai, Senki többet, Mellékhatások, A múlt, Banks úr megmentése.

A legjobb adaptált forgatókönyv

12 év rabszolgaság
Mielőtt éjfélt üt az óra
Phillips kapitány
Philomena - Határtalan szeretet
A Wall Street farkasa

12-YEARS-A-SLAVE_2_web.jpg

Melyik fog nyerni? 12 év rabszolgaság. Sajnos. A WGA (Amerikai Forgatókönyvírók Céhe) nem jelölhette a szabályai értelmében, így ők a Phillips kapitánynak adták a díjukat, de én úgy gondolom, hogy a legjobb filmért járó elismerését a színészi és rendezői bukták miatt itt fogják megtámogatni a 12 év rabszolgaságnak. A BAFTÁT a Philomena - Határtalan szeretet vitte, a Golden Globenál meg nincs két kategóriára bontva a mezőny, így ott végül A nő diadalmaskodott.

Én melyiknek adnám? A Wall Street farkasa. Szerintem elképesztően jól van megszerkesztve. Vagy talán a Philomena - Határtalan szeretetnek, mert az is nagyon tetszett.

Egy igazságos világban melyik kapná? A Mielőtt éjfélt üt az óra. A legjobb párbeszédek messze-e földön. A Delpy-Linklater-Hawke trió már nagyon megérdemelné az elismerést.

A jelöltek közt lehetne még: Mocsok, Augusztus Oklahomában, Nyárutó, A túlélő.

A legjobb vágás

12 év rabszolgaság
Amerikai botrány
Phillips kapitány
Mielőtt meghaltam
Gravitáció

captain-phillips-movie-624x346.jpg

Melyik fog nyerni? Phillips kapitány. Odadobnak egy csontot...

Én melyiknek adnám? A Gravitációnak.

Egy igazságos világban melyik kapná? A Phillips kapitány.

A jelöltek közt lehetne még: Hajsza a győzelemért (Ha már megnyerte a BAFTÁt), A túlélő, A nagy Gatsby, A Wall Street farkasa, Mielőtt éjfélt üt az óra.

A legjobb operatőr

Gravitáció
A nagymester
Inside Llewyn Davis
Nebraska
Fogságban

gravity.jpg

Melyik fog nyerni? Gravitáció.

Én melyiknek adnám? A Gravitációnak.

Egy igazságos világban melyik kapná? Fogságban. Nem csak azért, mert szegény Roger Deakins már 11. alkalommal fog hoppon maradni, hanem EZÉRT is.

A jelöltek közt lehetne még: A Wall Street farkasa, Walter Mitty titkos életeHajsza a győzelemért, A túlélő, A magányos lovas, Feledés, A nő, Minden odavan, Mandela: Long Walk to Freedom és a Phillips kapitány - annak ellenére, hogy nem szeretem a rázkódó kamerát.

A legjobb látványtervezés

12 év rabszolgaság
Amerikai botrány
Gravitáció
A nagy Gatsby
A nő

the_great_gatsby_movie-wide.jpg

Melyik fog nyerni? A nagy Gatsby.

Én melyiknek adnám? A nagy Gatsbynek.

Egy igazságos világban melyik kapná? A nagy Gatsby. Nincs több kérdésem. Egyébként meg a Feledés, ha jelölték volna.

A jelöltek közt lehetne még: Feledés, A magányos lovas, Az acélember, Óz, a hatalmas, A nagymester, Hajsza a győzelemért, Senki többet, Az éhezők viadala: Futótűz és bár egy kicsit uncsi már, de A hobbit: Smaug pusztasága.

A legjobb kosztümtervezés

12 év rabszolgaság
Amerikai botrány
A nagymester
A nagy Gatsby
The Invisible Woman

Na íme az első olyan kategória, ahol nem volt szerencsém még minden jelölthöz. A titokzatos szerető esetében tehát csupán az előzetesre hagyatkoztam.

12-years-of-not-fancy-dining.jpg

Melyik fog nyerni? 12 év rabszolgaság. Vitte a szakszervezet díját, bár a BAFTÁt A nagy Gatsbynek adták.

Én melyiknek adnám? A nagy Gatsbynek.

Egy igazságos világban melyik kapná? Amerikai botrány. Nekem tetszettek a ruhák, sokat dobott a hangulaton.

A jelöltek közt lehetne még: Az éhezők viadala: Futótűz, Hajsza a győzelemért, A túlélő, A könyvtolvaj, Banks úr megmentése, A nő, A magányos lovas, Blue Jasmine, Óz, a hatalmas, A komornyik, Elysium - Zárt világ és A jogász.

A legjobb smink/maszk/haj

A Jackass bemutatja: Rossz nagyapó
Mielőtt meghaltam
A magányos lovas

dallas-buyers-club-jared-leto..jpg

Melyik fog nyerni? Mielőtt meghaltam.

Én melyiknek adnám? A Jackass bemutatja: Rossz nagyapónak. Polgárpukkasztás, you know...

Egy igazságos világban melyik kapná? Az éhezők viadala: Futótűz. Bár ahhoz jelölniük kellett volna. Ebből a háromból A magányos lovas...

A jelöltek közt lehetne még: Az éhezők viadala: Futótűz, Amerikai botrány (!!!), A komornyik, A nagy Gatsby, Óz, a hatalmas, A hobbit: Smaug pusztasága. Bruce Dern fodrászát kitüntetném a Nebraskáért, a Mandela: Long Walk to Freedom maszkmesterét pedig elküldeném újságkihordónak, ott több hasznát venné a társadalom.

A legjobb filmzene

A könyvtolvaj
Gravitáció
A nő
Philomena - Határtalan szeretet
Banks úr megmentése

Gravity (Score).jpg

Melyik fog nyerni? Gravitáció.

Én melyiknek adnám? A Gravitációnak. De bot fülem van (annak ellenére, hogy a faterom zenész volt), úgyhogy nem vagyok mérvadó.

Egy igazságos világban melyik kapná? A Gravitáció díja abszolút igazságos lenne.

A jelöltek közt lehetne még: Phillips kapitány, Az acélember, A hobbit: Smaug pusztasága, Minden odavan, Fogságban, Feledés, Elysium - Zárt világ.

A legjobb betétdal

Gru 2 - Happy
Jégvarázs - Let It Go
A nő - Moon Song
Mandela: Long Walk to Freedom - Ordinary Love

Itt az az érdekes helyzet állt elő, hogy az Alone yet not Alone azonos című betétdalát tiltott lobbizás miatt bár jelölték, de később kizárták a versenyből. Kár, hogy helyette nem rakta be újat (mert megtehették volna).

frozen.jpg

Melyik fog nyerni? Jégvarázs - Let It Go.Mandela: Long Walk to Freedom bezavarhat, mert tudjátok... U2, meg minden. Ráadásul a Golden Globeot is ők zsebelték be...

Én melyiknek adnám? Jégvarázs - Let It Go.

Egy igazságos világban melyik kapná? Jégvarázs - Let It Go. És egy igazságos világban a Gru 2 - Happyjét még csak nem is jelölték volna.

A jelöltek közt lehetne még: Az Inside Llewyn Davis, ha nem zárták volna ki a Please Mr. Kennedyt... Na meg A nagy Gatsby - Young and Beautiful (kb. kötelező jelleggel), A zöld urai - Rise UpJégvarázs - In SummerA hobbit: Smaug pusztasága - I See Fire.

A legjobb hang

Phillips kapitány
Gravitáció
A hobbit: Smaug pusztasága
Inside Llewyn Davis
A túlélő

Na most ezek azok a kategóriák (hang és hangvágás), amihez bevallom, semennyit sem konyítok. Azt már megfigyeltem, hogy a sok-sok süvítő golyót tartalmazó filmeket előszeretettel jelölik, de kb. ennyi. Meg aztán: sok alkotást magyar szinkronnal láttam, úgy meg azért nem az igazi, ha szigorúan csak erre koncentrálunk.

sandra-bullock-says-filming-gravity-made-her-depressed.jpg

Melyik fog nyerni? Gravitáció.

Én melyiknek adnám? A Gravitációnak. Mert bár bot fülem van, itt azért még én is éreztem, hogy sok meló lehetett vele.

Egy igazságos világban melyik kapná? Maradok a Gravitációnál.

A jelöltek közt lehetne még: Star Trek: Sötétségben (még nem jelent meg az írásom róla), Tűzgyűrű, Feledés, Z világháború, Minden odavan, Hajsza a győzelemért.

A legjobb hangvágás

Minden odavan
Phillips kapitány
Gravitáció
A hobbit: Smaug pusztasága
A túlélő

gravity-continues-to-dominate-the-box-office-for-3-weeks-straight.jpg

Melyik fog nyerni? Gravitáció.

Én melyiknek adnám? A Gravitációnak.

Egy igazságos világban melyik kapná? Itt sem tudok újat mondani: Gravitáció.

A jelöltek közt lehetne még: Hajsza a győzelemért, Inside Llewyn Davis, Tűzgyűrű, Az acélember, Feledés.

A legjobb vizuális effektek

Gravitáció
A magányos lovas
Star Trek: Sötétségben
A hobbit: Smaug pusztasága
A vasember 3

Gravity-Still-5.jpg

Melyik fog nyerni? Gravitáció.

Én melyiknek adnám? A Gravitációnak, ez nem is kérdés.

Egy igazságos világban melyik kapná? A Gravitáció. Messze ez a legigényesebben összrakott képi világ.

A jelöltek közt lehetne még: A Tűzgyűrűt hiányolom a leginkább, de Az acélember és a Feledés is elfért volna. Elysium - Zárt világ, Walter Mitty titkos életeA nagymester és talán még A nagy Gatsby.

A legjobb idegen nyelvű film

Alabama és Monroe
A nagy szépség
A vadászat
The Missing Picture
Omar

Itt is bajban vagyok, ugyanis mindössze hármat láttam az ötből. Bár talán a legfontosabb hármat, ahogy a jelöltek eddigi szereplését nézem.

the-great-beauty-.jpg

Melyik fog nyerni? A nagy szépség. Nagy szomorúságomra.

Én melyiknek adnám? A vadászatnak. Mert egyértelműen ez a legjobb a három közül, amit láttam.

Egy igazságos világban melyik kapná? A vadászat. Lásd egy sorral feljebb.

A jelöltek közt lehetne még: A múlt mellőzése óriási nagy baklövés volt az Akadémia részéről. 11-et láttam a 76 felterjesztett film közül, szóval olyan sok okosságot nem tudok mondani, de talán még A német doktor befért volna.

A legjobb animációs film

Croodék
Gru 2
Ernest at Célestine
Jégvarázs
The Wind Rises

Legnagyobb bánatomra a The Wind Risesra még várnia kell hazánk fiainak, úgyhogy négy közül kell választanom. A probléma az, hogy pont Miazaki filmje az, ami a kategória másik nagy esélyese.

Frozen-disney-frozen-34977338-1600-900.jpg

Melyik fog nyerni? Jégvarázs.

Én melyiknek adnám? A Jégvarázsnak.

Egy igazságos világban melyik kapná? A Jégvarázs. Vagy a The Wind Rises, ami a japán mester utolsó filmje a hírek szerint.

A jelöltek közt lehetne még: talán a Szörny egyetemet beraktam volna még a Croodék helyett, de egyébként nincs vele bajom, az általam látott animációs filmek közül ezek voltak a legjobbak.

Maradt 4 kategória, ami egyébként sem érdekel sok embert és sajnos én sem tudok nagyon hozzázólni, mivel csak a Lóra! című animációs rövidfilmet láttam. Szóval itt hasraütés szerűen tippeltem.

A legjobb dokumentumfilm

20 Feet fom Stardom
The Act of Killing
Cutie and the Boxer
Dirty Wars
The Square

A legjobb rövidfilm

Aquel No Era Yo (That Wasn’t Me)
Avant Que De Tout Perdre (Just before Losing Everything)
Helium
Pitääkö Mun Kaikki Hoitaa? (Do I Have to Take Care of Everything?)
The Voorman Problem

get a hore.jpg

A legjobb animációs rövidfilm

Feral
Lóra!
Mr. Hublot
Possessions
Room on the Broom

A legjobb rövid dokumentumfilm

Cavedigger
Facing Fear
Karama Has No Walls
The Lady in Number 6
Prison Terminal

Hát ennyi lenne az én hozzáfűzni valóm az Oscar-témához. Az biztos: a gálát - csakúgy, mint tavaly - élőben fogom nézni, ha találok egy rendes streamet. Még nem döntöttem el, hogy hol fogom lereagálni az eseményeket, de szerencsére elég sok filmes blog kínál "élő" közvetítést, majd valahová én is becsatlakozok. Tegyetek ti is így, mert jó móka! Zárásként pedig feltenném a kérdést (már ha valaki eljutott idáig az olvasással), hogy kinek/minek szurkoltok, mennyire vagytok elégedettek az itt felvázoltakkal?

Lisztes

5 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://lisztesmegmondjaatutit.blog.hu/api/trackback/id/tr615838013

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

danialves · http://smokingbarrels.blog.hu 2014.03.02. 14:02:29

Ezt az igazságos világban dolgot nem minden helyen értem, mármint azon kívül, hogy itt általában az szerepel, akinek már nagyon régóta járna egy. (De hát ugye nem életmű-díj.) Pl. egy Amerikai botrány kösztüm miért lenne igazságosabb, mint egy Gatsby, akinek szerinted amúgy nyernie kéne? Vagy ha a Wall Street a legjobb forgatókönyv, akkor miért a Before Midnight érdemelné meg jobban?

Meg a vége felé már nem is válik el élesen attól, akinek adnád, nyilván aki imádta A nagy szépséget, aszerint annak a győzelme lenne az igazságos, és nem a Jagtené.

Egyébként ahogy látom, tippelgetésben meg kedvencek terén sincs sok vitánk, kicsit vérzik a szívem, hogy a Rush zenéjét meg sem említetted. A Gravitációnak nem szívesen adnám ezt a kategóriát, de jelöltek közül az érdemli meg a legjobban.

lisztes · http://www.facebook.com/LisztesMegmondjaATutit 2014.03.02. 14:15:17

@danialves: Egy igazságos világban a díjak a több jó film között nagyjából egyenletesen oszlanak el. Egy igazságos világot furcsa kettősség jellemez: egyrészt az életművet is értékelni kellene ezzel a díjjal, másrészt viszont az adott filmben nyújtott alakításra kellene koncentrálni és semmi másra. És egy igazságos világban ezen felül még tényleg az kapná meg, aki a legjobb, legszívósabb teljesítményt nyújtotta. Nyilván ilyen nincs, ahogy igazságos világ sincs, ezért tűnhet kicsit kuszának a címlista mögötti logika.

Az Amerikai botrány vs A nagy Gatsby meccsen nem szívesen döntenék. Utóbbinak adnám, de előbbi, mivel szinte minden más helyen alul fog maradni, annyira meg nem rossz film azért, kárpótlásként megkaphatná.

A Before Midnight esetében pedig az "életmű" díj felé húzok az alkotók részére...

A nagy szépséggel kapcsolatban egy igazságos világban az éledező belga filmgyártás elismerésére az Alabama és Monroe kapná, HA nem lenne egy olyan vetélytársa, mint A vadászat :)

Tudtam, hogy a filmzenénél ki fogok hagyni valamit :)

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2014.03.02. 14:39:47

A legjobb film - Wall Street Farkasa

erről a Gravitációra nem igazán értem miért veritek még mindig, addig volt esélye amíg önmagával versenyzett, mert mi is történik benne? lihegés, meg egy túlélő dráma ami alig 90 perces, mi ebben a nagy kunszt? egyértelműen technikai újításai vannak ennek a filmnek, azokat talán megkapja (ha nem Wall Street, akkor talán 12 év, de inkább Wall Street)

"és mert mi más kapná, mint egy újabb filmtörténeti mérföldkő?" bármi más mint ez a csak moziban élvezhető tök átlagos CGI gagyi

"A jelöltek közt lehetne még: Hajsza a győzelemért,"

jah hát meg leginkább ez de mivel ez nincs ott, így WSF

A legjobb rendező - Scorsese

elég hülyén nézne ki, hogy a legjobb film nem idomul a legjobb rendezőhöz

"Egy igazságos világban ki kapná?" egy igazságos világban jelölték volna a Rusht, innentől kezdve ezek tök fölösleges kérdések

A legjobb férfi főszereplő - Leonardo DiCaprio (A Wall Street farkasa)

Tom Hanks csak fogja be, kapott már buziért, meg nyomiért, üljön szépen le

A mielőtt éjfélt üt az óra idekeverését, meg Oscar közelébe keverését nem is értem... ???

A legjobb női főszereplő - Cate Blanchett (Blue Jasmine)

nem adnám Sandrának bármennyire is dugnám, azért mert telelihegett 90 percet

"Egy igazságos világban ki kapná? Amy Adams." - annyira azért neki nem érik, főleg nem azért, mert kitette a csöcsét, egy pornó oscart azt kaphat esetleg

A legjobb férfi mellékszereplő - Jonah Hill (A Wall Street farkasa)

A legjobb női mellékszereplő - bárki más csak ne Jennifer

A legjobb eredeti forgatókönyv - Blue Jasmine

Woody-t Jelölik, általában nyer is

A legjobb adaptált forgatókönyv - A Wall Street farkasa

A legjobb vágás - Amerikai botrány (ez egyetlen amiért talán meg is érdemli) (egyébként meg a Hajsza a Győzelemért)

A legjobb operatőr - NAGYMESTER

A legjobb látványtervezés - ebben egyetértünk, Gatsby, bár az Amcsi botrány behúzhat itt is egyet, mert a látvány ott is nagyon egyben volt.

A legjobb kosztümtervezés - Gatsby vagy Amcsi

A Hajszát ebben tuti nem jelöltem volna, az Elysiummal meg ugye csak tréfás kedvedben voltál, hogy itt megemlítetted?

A legjobb smink/maszk/haj - Magányos lovas

most komolyan nem jelölték az Amcsi botrányt ebben? ezek nem százasak

A legjobb filmzene - LEGO, most ezeket jelölték legjobb zenére????? dáböljútíef? a legjobb csenddért talán megadnám a Gravitynek, zenéért semmiképp

A legjobb betétdal - totál érdektelen a számomra

A legjobb hang - ezért talán megkaphatja a Gravitáció, más úgyse nagyon volt benne, csak hang (meg lihegés)

A legjobb hangvágás - jó legyen ez is Gravitáció

A legjobb vizuális effektek - Gravity, de csak mert ezekkel egy brancsba tenni kb. vakok közt félszemű az esete, ott lenne a Feledés más tészta lenne, de hát az Akadémia ügyesen szórja ki az első körben a legjobbakat, lásd a Nagyfüzet (muhahahahahahaaaaaaaaaaaaaaaa, hogy kiszopta már)

A legjobb idegen nyelvű film - passz, lexarom

A legjobb animációs film - passz

A legjobb dokumentumfilm - xarok rá :D

A legjobb rövidfilm - ki a faszt érdekel ez?

A legjobb animációs rövidfilm - wtf?

A legjobb rövid dokumentumfilm - ööö, what?

lisztes · http://www.facebook.com/LisztesMegmondjaATutit 2014.03.02. 14:44:35

@scal: A Lego movienak max jövőre szurkolhatsz...

"elég hülyén nézne ki, hogy a legjobb film nem idomul a legjobb rendezőhöz"

Azért ez már jó párszor előfordult... Mint mondjuk... Tavaly is? Ott még szegény Gézát nem is jelölték rendezőként.
süti beállítások módosítása