Lisztes megmondja a tutit

Lisztes szerint: A 2014-es év legjobb és legrosszabb...

2014. december 28. 15:00 - lisztes

Na, fasza! Kezdődik az év végi toplistázgatás!

Minden évben vannak olyan filmek, amikben csalódunk. Hol kellemesen, hol nem... Szóval idén is akadt jó néhány olyan film, amit nagyon vártam, de végül koppantam, meg pár olyan is, ami abszolút nem érdekelt, de áldottam az eget, hogy végül szántam rá időt. Meg persze volt olyan is, ami pontosan azt nyújtotta, amit előzetesen ígért, legyen az valami tök jó, vagy tök kínos dolog. Ebben a listában zsánerek szerint lebontva felsorolok pár zseniális, és pár zseniálisan sz*r filmet, hogy generáljak némi vitát, mert az tök jó...

Az év legjobb vígjátéka: 22 Jump Street - A kopasz osztag

twenty_two_jump_street_spring.jpg

Miért? Mert könnyesre röhögtem magamat rajta, azért. Mert begörcsölt az arcom a sok vigyorgástól, azért. Mert még a rossz szinkronszereposztás sem tudott kárt tenni a moziélményben. Indexesre véve a figurát: ha idén csak egy vígjátékot akarsz megnézni, ez legyen az!

Az év legrosszabb vígjátéka: Nagytudásúak

logo-lesprofs.jpg

Oké, nyilván nem ez, hiszen a salakanyag csak úgy ömlik megállás nélkül ebben a zsánerben is szerte a világon, de azok közül, amik hozzám is eljutottak (moziban néztem), ez volt a leggyengébb. Akadt pár kihívója, de végül a bugyutaságának, következetlenségének és gyenge poénjainak hála ez a francia képregényadaptáció lett a befutó. Ebben egyszerűen több volt, és bármennyire is kesztyűs kézzel bántam vele a kritikámban anno, be kell látnom, gyenge film volt. Sajnos.

Az év legjobb sci-fije: Csillagok között

interstellar_2014_movie_poster.jpg

Bármennyire is kiszámíthatónak tűnik a választásom, egyáltalán nem volt könnyű dolgom, hiszen az idei egy roppant erős év volt a sci-fi termésben, elég csak a szintén maradandó A holnap határára gondolni Tom Cruise főszereplésével, vagy a legújabb X-men kalandra. Azért nyert a Csillagok között, mert a nézése közben az IMAX teremben átéltem a nagybetűs moziélményt, amire évente csak 1-2 alkalommal kerül sor. És az ilyesmiért mindig nagyon hálás vagyok.

Az év legrosszabb sci-fije: Transzcendens

transcendence-johnny-depp-2014-images-54e8912427a8d007ece906c577fdca60.jpg

Ismét egy olyan film, amihez az átlaghoz képest pozitívan viszonyultam, de így utólag visszagondolva... Mára már csak a bugyutaságai maradtak meg bennem, meg az, hogy Wally fiú bizony a szép képek megkomponálásához ugyan ért, de rendezni azt nem tud. Inkább maradt volna Nolan mellett, minthogy még egy szeget beleverjen Johnny Depp karrierjének koporsójába...

Az év legjobb westernje: A sötét völgy

the-dark-valley-2014.jpg

Muszáj hirdetnem az igét, ahol csak lehet... Egyébként is nagy kedvencem a műfaj, szóval miért ne tenném? Az idei westernfelhozatal az átlagnál zsúfoltabb volt, hiszen 5 (!) komolyabb filmet is kaptunk a témában. Igen, ennél a zsánernél ez meglehetősen soknak számít. Ezek közül a dánok (The Salvation), és a amcsik (The Homesman) is versenyben voltak a legjobbnak járó címért, de végül a sógorék elhappolták előlük A sötét völggyel...

Az év legrosszabb westernje: Délibáb

delibab-film-poszter.jpg

Sajnos egy magyar próbálkozást kellett ide írnom, de hát ez van... Pedig a Hogyan rohanj a veszTEDbe is esélyes volt... A Délibáb tipikusan az a film, ami baromi jónak ígérkezett, amiben benne volt egy jó film lehetősége, de végül minden feldobott labda a levegőben maradt. Midcultról lévén szó csak félig nevezhető westernnek, hiszen legalább annyira szerzői is, de én mégis bátorkodom ide sorolni. Hajdu Szabolcs jobban tenné, ha az állami pénzt nem maszturbációra költené...

Az év legjobb akciófilmje: John Wick

john-wick-2014-movie-poster1.jpg

Keanu Reeves visszatérése bizony lenyomta A rajtaütés 2-t, amire még októberben sem mertem volna fogadni, pedig akkor már szállingóztak a hírek, hogy egy nem mindennapi darabról van szó. A kaszkadőrök beültek a rendezői székbe, és lám ez lett az eredménye. Persze ehhez kellett az is, hogy egy percig ne vegyék magukat komolyan, mert a John Wick csak és kizárólag úgy tud működni, mint egy 100%-ban szórakoztatásra szánt termék. Reeves pedig visszatért, és nagyon jól állt neki a mogorva akcióhős karaktere!

Az év legrosszabb akciófilmje: Need for Speed / 3 nap a halálig

need-for-speed.jpg

Gyerekek, nem tudtam dönteni! Megpróbáltam, de nem sikerült. Persze ismét el kell mondanom, hogy nyilván vannak ezeknél ramatyabb filmek, hiszen pl.: Steven Segal idén is jelentkezett valami sz*rral, de azok szerencsére nem jutottak el a magyar mozikba. Onnan választva pedig ez a kettő viszi a prímet: A Need for Speed ostobább még a Halálos iramban-filmeknél is, ami azért nem kis teljesítmény, a 3 nap a halálig pedig a Taken-filmek rossz paródiája... Illetve nem, mert még annak is gyenge. Annyi f*szság van benne, hogy összeszámolni is nehéz lenne...

Az év legjobb YA regényadaptációja: Az útvesztő

fb-share.png

Mivel idén is belefulladtunk a young adult regények feldolgozásaiba, lassan külön műfajként kell ezekre a filmekre tekintenünk... Sokáig úgy volt, hogy majd biztos a következő Éhezők viadala viszi a prímet (hát nagyon nem vitte), aztán a Csillagainkban a hiba sikere után bátorkodtam azt hinni, hogy az egy igazán jó film (jó, de nem annyira jó), úgyhogy végül Az útvesztő húzott ki a csávából, és ajándékozott meg egy meglepően jó filmélménnyel. Pedig nem is érdekelt a film...

Az év legrosszabb YA regényadaptációja: A beavatott / Vámpírakadémia

divergent-poster-1.jpg

Már megint nem tudtam dönteni! Egyik rosszabb, mint a másik! A Vámpírakadémiában annyi a jó, hogy arra így kicsit több, mint fél év után már a kutya sem emlékszik, így nem okozott maradandó károsodást szegény tinilányoknál, ellenben A beavatottal, aminek nemsokára már érkezik is a második része! És nem, hiába néz ki jól a sok akciójelenet, ez a disztópikus világ annyira, de annyira béna, hogy egy pillanatot nem tudok komolyan venni belőle, bármennyire is profi filmet készítenek a könyvek alapján, és bármennyire is jó színészekkel játszatják el a papírmasé figurákat...

Neked mi volt a kedvenc sci-fid, thrillered, vígjátékod, drámád, háborús filmed, gengszterfilmed, szerzői filmed? És melyik tetszett a legkevésbé? Kommentelj bátran, kíváncsi vagyok mindenki véleményére!

Lisztes

33 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://lisztesmegmondjaatutit.blog.hu/api/trackback/id/tr57012721

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

danialves · http://smokingbarrels.blog.hu 2014.12.28. 16:07:09

"Mára már csak a bugyutaságai maradtak meg bennem"
Mert az Interstellarban aztán nem volt semmi bugyutaság, á, dehogy... :D
Az év sci-fije nálam amúgy a Her, kicsivel a Frequencies előtt.

A lista többi részét nagyjából adom, bár nálam a The Giver messze alulmúlta a Divergentet és a kritikán aluli 3 nap a halálignak az NFS nyomába sem érhet.
Amúgy direkt ilyen szelektíven kerültek be műfajok vagy lesz még ebből?

lisztes · http://www.facebook.com/LisztesMegmondjaATutit 2014.12.28. 19:36:33

@danialves: Azért nem választottam be minden zsánert, mert pl.: horrorból nagyon keveset láttam, a dráma túl tág, abból nem tudnék egyet kiválasztani, a thrillernél kb. ugyanez a helyzet... Szóval jah, azokból a műfajokból válogattam, amikben kompetensnek éreztem magamat.

danialves · http://smokingbarrels.blog.hu 2014.12.28. 19:42:08

@lisztes: "azokból a műfajokból válogattam, amikben kompetensnek éreztem magamat"
Bakker, ez már annyira magaslabda, hogy le sem csapom. :D

victor vacendak 2014.12.29. 16:55:21

igazából mindegyik nő által tinilányoknak írt sci-fi ultrafos, beleértve a túlajnározott éhezők viadalát is. lehet, hogy a tinilányok szerelmi háromszöges szenvelgéséről jól írnak (nem, arról sem), de a "disztópiás világ"-hoz valódi író kell. hiába menekülnek az első szám első személybe, akkor sem maradhat kidolgozatlan az univerzum...

az jó tudni, hogy az interstellar a legjobb sci-fi, mert akkor a többinek neki sem állok, lévén a legjobb életem egyik leggyengébb sci-fije volt. pedig azt hittem az europa reportot nem lehet alulmúlni.

berlingo 2014.12.29. 16:57:45

A 22 Jump street egy szánalmas idegesítő bohóckodás, szinte említésre sem méltó. A Csillegok közt pedig egy nagyon jó altató, mert az égvilágon semmi izgalom nincs a filmben. A leggyengébb sci-fi amit eddig láttam.

Blogerovac 2014.12.29. 17:08:21

Útvesztőt olvasva katasztrófálisan nem jött át a hangulat a filmen, pedig nagyjából minden benne van (bár a felénél abbahagytam a filmet, mert ez nagyon zavart. És hol voltak a Késlegyek?!). Az Interstellarban meg azok a semmiből jött felismerések... Jó mondjuk amilyen gyenge a sci-fi mezőny, tényleg jó volt. A Jump Street 22-ben egyedül a végén a lassított lövés ért valamit, egyébként 12 belőle egy fél tucatot sem tesz ki ;). A másik két győztest nem láttam, a vesztesekből csak a Beavatottat, aminek az alapja jó volt, és a film is nagyjából a konfliktus kirobbanásáig, onnantól viszont tényleg gagyi.

Netuddki. 2014.12.29. 17:31:06

Legjobb? Útvesztőőőőő? Muhaha!

Kolléga 2014.12.29. 17:35:41

@victor vacendak: Szerencsére az Interstellarnal voltak sokkal jobb sci-fik is idén (apropó ezt neked a véleményedért: :D ).

Annak viszont örülök, hogy a "YA regényadaptáció" külön kategória. Mert a fosból vannak különböző minőségek, így meg lehet különböztetni a kevésbé büdöset, a szörnyen, borzasztóan orrfacsarótól.

Szerintem jövőre kellene abban is versenyezni, hogy melyik filmben tudtak több tökéletesen értelmetlen dollárt elszórni CGI trükkökre, értelmes forgatókönyvek és jó történetek helyett.

Before · http://azbeszt.blog.hu 2014.12.29. 17:49:23

Nekem az Útvesztővel szerencsém volt , mert nem olvastam előtte, így abszolút élvezni tudtam a filmet. (Most olvasom a második részét, hát már innen átüt, hogy jelentős eltérések lehetnek, de ez végül is nem feltétlenül baj.)
Az Interstellart nem láttam, de valahogy nem is nagyon érdekel, számomra az év sci-fije az Edge of Tomorrow. A Wicket nagyon várom már, sajnos moziban lekéstem... jöhetne már home cinemában.

Epercsibe 2014.12.29. 18:54:29

Az Utveszto fajdalmasan gyenge szeritem. Az Ehezok viadala ota mennek a tini-kalandfilmek ugyhogy most azt gyartjak igen rossz minosegben, regebben volt vampiros korszak, meg szandalos korszak, mindnek megvolt az alja, reszemrol ez a film csak elvett az eletembol, kb 1.5 orat, hozza nem sokat rakott. A vege meg borzalmasan gyenge, semmi fordulat es felreerthetetlenul nyomjak mar ott a folytatast, talan ott lesz vege az elso resznek ?

Kovacs Nocraft Jozsefne 2014.12.29. 19:06:11

Nagyon egyetértek a Sötét völgy értékelésével. Pár napja láttam és kiválónak tartom.

@victor vacendak:

"azt hittem az europa reportot nem lehet alulmúlni."

Lehet. A Sunshine-nak parádésan sikerült, igaz, nem idei film.

Ormi 2014.12.29. 19:26:19

A beavatottat tegnap láttam/láttuk a párommal. (TV2)
Csak mértékkel tartom magam magasabb rendű életformának...így nem is értettem az egészet.
(A párom sem, de hát...ki kezd ugye, egy ilyennel...)
Az...végül is...mi akart lenni?...

HunYetti 2014.12.29. 19:39:02

"A 22 Jump street egy szánalmas idegesítő bohóckodás, szinte említésre sem méltó."
Nagyjából én is ezen a véleményen vagyok. Nekem kicsit olyan volt, mint a Másnaposok 2 , csak ebben volt kb. 3 poén, ami nem volt már elsütve és nem kínos volt vicces helyett. Persze ízlések és pofonok, én személy szerint nem értem mitől volt odáig tőle mindenki. Persze az is igaz, hogy fejből nem tudnék mondani egy valóban jó idei vígjátékot.
YA kategóriában a Maze Runner egész szórakoztató volt. Bár ez az a kategória, ahol egyik filmtől sem kell ésszerűséget, vagy magyarázatot várni bármire, a zsáner hibája itt nem volt annyira zavaró, mint a többi filmnél.

A nép fia 2014.12.29. 19:44:02

Na jó, ez elég komolytalan. Viszlát.

nick papagiorgo 2014.12.29. 20:06:38

"Azért nyert a Csillagok között, mert a nézése közben az IMAX teremben átéltem a nagybetűs moziélményt" - ha ilyen jellegű moziélményre vágysz, akkor ott van a Gravity (jó, az nem idei). De a Csillagok között egyszerűen túl hosszú, látványosnak akkor már a Gravity sokkal látványosabb (vagy akármelyik Transformers meg efféle "sci-fi" film is szerintem), a "tudományos" része meg a végén egyszerűen agyonver mindent (gondolok itt, hogy apuka a fekete lyukból a könyvespolcán át ad jeleket a 40 évvel ezelőtti lányának, majd eltűnik, és kb szintén 40 évvel később bukan fel egy másik galaxisban - még jó, hogy nem alakult át mondjuk Köpenyes Igazságosztóvá is, az lett volna egész betetőzése).
Egyébként maguk az alkotók szerint is a film nem sci-fi, hanem sci-fi környezetben játszódó (családi) dráma, ez eléggé pontos megfogalmazás, de akkor meg nem sok keresnivalója van a sci-fik között.

victor vacendak 2014.12.29. 20:50:12

@Kovacs Nocraft Jozsefne: A Sunshine nem rosszabb, mint az Europa Report, ugyanis ez utóbbi kézikamerás, ami a filmkészítés legalja (minden ilyen nálam alapból 0 pont), másrészt a Sunshine első órája elviselhető tucat sci-fi, és csak a szellem kapitány megjelenése után fordult tragikomédiába.

CargoSGR 2014.12.29. 21:22:34

Az Időhurok jó lett. Nyilván Heinlein is kellett hozzá.

endike · http://barathendre.wordpress.com/ 2014.12.29. 22:26:41

és vajon miért megy 2 fps-el a szennydex blogoldala?

kuki123 2014.12.29. 22:33:41

Az év legrosszabb YA regényadaptációja: A beavatott

Ezt kikérem magamnak...most volt TV2-őn megnéztem, nem olyan rossz, főleg nem annyival mint amennyiért

Az év legjobb YA regényadaptációja: Az útvesztő

ugyan is az egy dögunalom volt, nulla értelemmel. vége lett a filmnek és WTF?
Mi szükség volt a kiképzésükre, ugyan úgy meg tudnak fertőződni, ugyan olyan bárki emberek, mitől jobbak mint a kommandósok? Röhej.
Totálisa képzavar. Egy sokadik őr-rab kényszerítés utánzat sablon. 5,0 pont

Ehhez képest a Beavatott legalább folytatódik, akció-dús és pörgős volt. + rávilágít arra hogy bizony a tudás nem ok arra hogy bármire használjuk.
(mellesleg nincs ravasz/életre valók csoport a filmben/könyvben.)
5,5 pont

szóval egyik sem akkor a nagy durranás, de a beavatott még jobb is volt.

Az év legrosszabb sci-fije: Transzcendens
azé...mennyé má.
Nem azt mondom hogy ez a világ legjobb filmje, de nem olyan rossz. volt benne ötletesség bőven.
6.5 pont
a másikat még nem láttam.

kuki123 2014.12.29. 22:35:49

@Epercsibe:
az a röhej hogy az írók kb kinyitották az első pszichológiai könyvet és az első 10 oldalból megírták a könyvüket amiből dollár milliomosok lettek.

mikrobi79 2014.12.29. 23:05:16

Az Interstellar körüli őrületet nehezen értem meg, végtelenül unalmas, csak azért nem álltam fel és sétáltam ki a moziból, mert folyamatosan vártam, hátha, majd most...de nem. Blődség.

Jegkoko 2014.12.29. 23:43:19

Hát szerintem a csillagok közt teljes nértékben az év legjobb scifi volt.A listára a legrosszabb film kategóriában felkerülhetne még a godzilla,lego film, és a hercules

pingwin · http://pingwin.blog.hu 2014.12.30. 00:06:15

csillagok között, mint az év scifije, szilveszteri kabaréba elmegy
maga az alapötlet még jó is lehet(ne), de ilyen kiszámítható, klisés filmet rég hordott a hátán a föld

Chaoyang · http://xiongyali.blog.hu 2014.12.30. 06:41:50

@Jegkoko: miutan a tobbseg leirta, hogy az Interstellar egy szenzaciohajhasz nulla ertelmu film, erre mindig akad valaki akinek bejott, de ha azt irod, hogy a LEGO movie rossz volt, (ami minden bizonnyal egy Oscar dijas film lesz) mar nem is tudom arra mit mondjak :))

Az Interstellar nem csak vontatott volt de azon tul sokkal tobbet vartam egy ilyen szuper prudukciotol!! Legalabb mint az Avatarban egy szofisztikalt uj vilag telis teli fantaziadus nem letezo felszini formakkal es elolenyekkel... helyette fuckin jegbolygo, fagyott felhok (WTF??) meg bokaig ero vizbol kialakulo hegynyi hullam stb. Az, hogy tobb szazezer-millio stb fenyevre levo csaladtagok uzengetnek egymasnak es nem tellik bele millio ev mire meg is kapjak az uzeneteket, egy dramaturgiai huzas arcon kopve mindig univerzalis fizikat, rohej az egesz... Mesterkelt konfliktus, felejtheto szineszi jatek. 2. Tom Cruise filmjen szo szerint bealudtam a pekingi moziban.

Hat pl. a Coherence egy igen jo kis sci-fi volt, igaz nem egy latvanyos darab, de erdekesebb volt mint az elozo ketto.

Vigjatekban miert nem a The Grand Budapest Hotel mint, hogy egy ilyen blod Jump street???

Bozsana 2014.12.30. 10:14:48

A beavatott egy hihetetlenül gyenge film. Személy szerint elolvastam mindhárom könyvet, mielőtt megnéztem a filmet. Tris szerepére más lehet jobb lett volna. Semmi bajom ezzel a színésznővel, de nem illett a képbe. Az egész film idegesítő volt. A könyv ennél sokkal jobb.

Az útvesztőt még nem mertem megnézni, mindig félek a jó könyvekből készült filmektől, de a történet jó.
@kuki123 a történet nem egy részes, ezért érezheted, hogy nincs vége.A könyv is ilyen (ami valahol idegesítő, mert nincs még 3. rész itthon).

Jegkoko 2014.12.30. 20:49:51

@Chaoyang: A legó filmtől oscar díjat várni azért eléggé erős tulzás :D

lisztes · http://www.facebook.com/LisztesMegmondjaATutit 2014.12.30. 21:43:16

@Jegkoko: A kategória fő esélyese idén... (viccen kívül)

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2015.01.06. 17:20:46

a 22 Jump Streetben EGY , azaz egyetlen darab poén volt, totál olyan film mint a Másnaposok 2, még bele is röhögnek a néző pofájába: Csinálják ugyanazt, ugyanúgy ahogy a 21-ben... WTF???

a Hogyan Rohanj a Vesztedbe se egy jó vígjáték, de még azon is többet röhögtem

Jegkoko 2015.01.15. 15:40:01

Nem tudom hol álmodta azt bárki is, hogy a legó filmnek még csak egy kis esélye is van az oscar díjra.De szerencsére nagyon mellé nyúlt.

lisztes · http://www.facebook.com/LisztesMegmondjaATutit 2015.01.16. 11:06:30

@Jegkoko: Ha megnézed a legnagyobb külföldi filmes portálokat, mindenhol kiemelt helyen foglalkoznak A Lego kaland mellőzésével, mint az idei év legnagyobb melléfogásával.

Jegkoko 2015.01.16. 15:01:47

Nem maga az egész film volt egy iszonyatosan nagy melléfogás
süti beállítások módosítása